י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגיל 67 בלבד

מנהל הת"ת האהוב מצפת נפטר בראש השנה

במהלך חג ראשון של ראש השנה נפטר לבית עולמו הרב בנימין כהן  ז"ל, מנהל תלמוד תורה פרחי כהונה בצפת ואיש חינוך מפורסם. אחיו הוא הגאון רבי רפאל כהן ראש מוסדות 'יתד התשובה' בצפת

מנהל הת"ת האהוב מצפת נפטר בראש השנה
הרב בנימין כהן ז"ל מצפת צילום: דוד כהן

ברוך דיין האמת: בראש השנה הלך לעולמו בבית החולים זיו בצפת, הרב בנימין כהן ז"ל, מנהל תלמוד תורה 'פרחי כהונה' בעיר ואחיו של הגאון רבי רפאל כהן ראש מוסדות 'יתד התשובה' בעיר והוא בן 67 בפטירתו.

המנוח ז"ל היה מנהל ת"ת 'פרחי כהונה' במשך שלושים שנה, לשם הגיע בהוראת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שהורה לו לעזוב את קרית שמונה, שם שימש גם כמנהל תלמוד תורה 'גורי הארי'.

במשך שנים רבות עשה רבות למען הציבור והחינוך בעיר צפת והיה גם ממייסדי תלמוד תורה 'זכרון מאיר' בטבריה וכן התגורר בירושלים תקופה עד למעבר לקרית שמונה ומשם לצפת.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' בנימין ז"ל היה איש חינוך שתחת שרביטו עברו אלפי ילדים במשך כמעט יובל שנים בקרית שמונה וצפת. דרך החינוך שלו הייתה מיוחדת מאוד בדרך הישנה, עד היום התלמידים מוקירים לו טובה שהעמידם בקרן אורה. היה לו כושר אבחנה בנפש התלמידים והילדים. בזמן שניהל היה מתווה את הדרך למלמדים והכל בחוכמה ובצורה מיוחדת.  

לצד כל זאת אהבת התורה אצלו הייתה לשם דבר, היה מסור שיעורים בערבים ובכולל לפנות הבוקר הכל לזיכוי הרבים, כל שיעור אצלו היה נמסר בבהירות בצורה מיוחדת, גם כאלו שלא פתחו גמרא מצאו אצלו שפה משותפת והתחברו לתורה. 

לפני חודש יצא לפנסיה ונערכה לכבודו מסיבה גדולה בהשתתפות צוות המלמדים והמשפחה שהייתה חלק בלתי נפרד מחייו. 

הותיר אחריו תשעה ילדים, בנים ובנות, חתנים ונכדים, כולם לומדי תורה תלמידי חכמים. 

מסע הלוויה יצא במוצאי ראש השנה לאחר חצות לילה בבית ההלוויות בצפת, שם נטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב רפאל כהן צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד