ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שניות לחוצות

נס: כך ניצל הפעוט שמקל נשבר בגרונו

מקל עץ רפואי (שפדל) נשבר בפיו של תינוק בן תשעה חודשים ונתקע בגרונו במהלך טיפול רפואי שגרתי, בחסדי שמים הצליחו מתנדבי מד"א לשלוף אותו בעדינות ובבטחה מפיו והצילו את חייו כשהוא שב לנשום באופן תקין

נס: כך ניצל הפעוט שמקל נשבר בגרונו
המקל הרפואי שחולץ מגרונו של התינוק צילום: דוברות מד"א

טיפול רפואי שגרתי בתינוק בן 9 חודשים בראשון לציון כמעט ונגמר באסון, כאשר מקל העץ הרפואי (שפדל) נשבר בפיו ונתקע בגרונו. צוותי הפראמדיקים של מד"א, איקו מנשה פרינץ, יצחק נוירגרשל ורפי ספר שהוזעקו היום (שני) למקום החלו לבצע בו פעולות מצילות חיים ולאחר מספר שניות לחוצות - הצליחו לשלוף בעדינות ובבטחה את המקל מפיו ולהציל את חייו של התינוק ששב לנשום באופן תקין.

לאחר המקרה, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שמיר-אסף הרופא במצב יציב להמשך טיפול רפואי.
 
איקו מנשה פרינץ, פרמדיק מד"א, סיפר: "הגענו למקום בתוך דקות ספורות ומצאנו את הילד במצוקה. המקל השבור פצע את פיו הקטן והוא התקשה מאוד לנשום. הפכנו אותו וביצענו לחיצות קלות ועדינות בבטן וטפיחות על הגב. בזמן שהוא נשם, הצלחתי לשלוף בזהירות את שברי המקל החוצה ובתוך רגע אחד הצבע חזר לו והוא נשם לרווחה ונרגע".
 
על הרגע שאחרי, הוסיף פרינץ: "זו הרגשה מדהימה, המקל פשוט התפרק לו בלוע ונתקע. השתמשנו בטכניקות פשוטות ובעדינות הצלחנו להציל אותו. אמא שלו עמדה לידו מבוהלת. אבל ברגע שהוא נרגע – כך גם היא. היא הודתה לנו ומאוד התרגשה".

החייאה מוצלחת פעוט גוף זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד