י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בפעילותו של הח"כ החרדי

אושרו מקדמות שכר לימוד לארגונים המפעילים מעונות יום

בעקבות פעילותו של יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלרהיום התבשרו מפעילי המעונות על ידי משרד העבודה, הרווחה, והשירותים החברתיים כי המשרד יעביר מקדמות שכר לימוד לילדים ממשיכים בשנת הלימודים תשפ"א

אושרו מקדמות שכר לימוד לארגונים המפעילים מעונות יום
יעקב טסלר צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעקבות פעילותו של יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר, הודיע היום (שני) משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, כי בהתאם לסיכום עם משרד האוצר, יועברו למפעילי מעונות יום מקדמות שכר לימוד לשנת הלימודים תשפ"א עבור ילדים ממשיכים שטרם נקבעה להם דרגה, בהתאם לדרגה האחרונה המופיעה במערכות המשרד ובהתאם לטבלאות תש"פ.

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים משתתף בסבסוד שכר הלימוד של ילדים במסגרות מעונות יום, על פי דירוג שנקבע באמצעות מבחן הכנסה. השנה, המערכת לקביעת דרגה נפתחה באיחור רב וכתוצאה מכך למרבית ההורים טרם נקבעה דרגה ונגבה מהם שכר לימוד מלא המגיע לאלפי שקלים בחודש.

בדיון שקיימה הוועדה לפניות הציבור בנושא לפני כחודש, עלתה דרישה לאשר העברת מקדמות למעונות היום, בהתאם לממוצע שנים קודמות, כדי לאפשר להורים דירוג זמני עד לקבלת הדרגה הקבועה. בהמשך אף נפגש יו"ר הועדה ח"כ יעקב טסלר עם שר העבודה והרווחה, איציק שמולי ובסיומה התבשר כי המשרד תומך בעברת המקדמות, אך מי שעיכב את הביצוע היה אגף החשב הכללי במשרד האוצר. בעקבות כך, פנה בשבוע שעבר ח"כ טסלר בשאילתא דחופה לשר האוצר וביקש לאשר את העברת המקדמות בדחיפות.

כאמור, היום התבשרו מפעילי המעונות על ידי משרד העבודה, הרווחה, והשירותים החברתיים כי המשרד יעביר מקדמות שכר לימוד לילדים ממשיכים בשנת הלימודים תשפ"א, על פי ממוצע שנים קודמות. במסגרת ישיבת מעקב של הוועדה לפניות הציבור שתתקיים מחר בבוקר, יינתן דיווח על ידי אגף מעונות יום ומשפחתונים אודות פרטי הסיכום בין האוצר ומפעילי המעונות.

ח"כ טסלר ביקש להודות למשרד האוצר על אישור המתווה ולשר הרווחה על פועלו האינטנסיבי לאישור העברת המקדמות מול כל הגורמים. "קיבלתי אינספור פניות מהורים שחששו שלא יוכלו לעמוד בתשלומי המעונות בהיעדר דרגה, וזו בשורה אדירה בעבורם – במיוחד בהתחשב בתקופה הכלכלית הקשה".

שכר לימוד מעונות יום יעקב טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד