י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרישה תמורת זיכוי

עיתונאי הימין לנתניהו: לך לעסקת טיעון

כבר עם פרוץ סאגת תיקי נתניהו המליץ עורך דינו יעקב ויינרוט ז"ל לראש הממשלה "חתור לעסקה" • בימים אלו, בצל נגיף הקורונה עולים וצפים קולות בקרב עיתונאי ימין בכירים ומובילי דעת קהל: "נתניהו, הסכם לעסקה"

עיתונאי הימין לנתניהו: לך לעסקת טיעון
קלמן ליבסקינד/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר נגיף הקורונה מטביע את חותמו בהמון היבטים ומרכיבים של שגרת חיינו ובריאותינו. כעת הנגיף הקטן מאיים גם להטביע את מאמצי ההישרדות של נתניהו.

בימים האחרונים התעוררו שוב הקולות בימין הקוראים לראש הממשלה לפרוש תמורת זיכוי, או עסקה אחרת ברוח זו. העיתונאי עקיבא נוביק כתב בטור דעה ב'הארץ' "גם בימין חייב ליפול אסימון לא פחות גדול: נתניהו חייב ללכת, משום שהנזק שהוא גורם כראש ממשלה כבד מנשוא. גם מי שמאמינים שהוא נרדף, שהתיקים בעניינו הם נקמת המערכת, שמדובר בדרייפוס מודרני, צריכים להודות שתפקודו נפגע מאוד. ההצהרות על המנהיג ש"עושה בשעה מה שגנץ לא עושה בשנה" נחשפות כרברבנות ריקה לנוכח דהירתנו אל תהום כלכלית, בריאותית וחברתית", כתב נוביק.

עוד הוסיף נוביק וכתב "מעייניו של נתניהו נתונים בעיקר למשפטו. כך מעידים חשבונותיו ברשתות החברתיות, ביטאוניו הרבים ואפילו סיעת השלטון, שהתכנסה ביום רביעי בבהילות בפרלמנט, כשהחברה הישראלית עומדת לפני קריסה, כדי לדון בעניין אחד: מצבו המשפטי של ראש הממשלה. פעם זו היתה מפלגת ימין מפוארת, היום היא עוסקת בעיקר בניסוח פסקת התגברות. לא בהריסת בתי מחבלים, במניעת הרס התנחלויות או בגירוש מסתננים. ערכי הימין הקלאסיים נזנחים תדיר, כשערכי נתניהו מתנגשים אתם".

זה לא רעיון חדש שהגה אותו נוביק וכפי שהוא המשיך וכתב בעצמו "לא רק וינרוט חלם על עסקה כזאת. הרעיון עלה ועולה בפורומים רבים. אל הנשיא ריבלין מגיעים מפעם לפעם גורמים המפצירים בו לסייע למהלך כזה. הם באים הן מימין והן משמאל". הבהיר נוביק.

"אנחנו לא מאחלים לעצמנו את המשך הניהול המחפיר של המשבר, את פולחן האישיות ואת המשך ההתערבות הבוטה של מאכערים פוליטיים ובני משפחה בענייני המדינה. הגיע הזמן להשתחרר מהאובססיה לנתניהו, בימין וגם בשמאל, ולהתפנות להתמודדות עם הבעיות הקטנות והשוליות שיש לנו כאן ואינן קשורות בו". כתב נוביק לסיכום.

גם העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב מאמר נרחב בעיתון 'מעריב', ותחת הכותרת "אינו יכול עוד: דווקא נוכח הישגיו המדיניים, בולט כשלונו של נתניהו בזירה הפנימית" כותב ליבסקינד: מה עושים? "ובכן, אני מבקש להצטרף כאן לקריאתו של חברי, עקיבא נוביק, במאמר שפרסם השבוע ב'הארץ' (ואשר הובא לעיל) אם ההליכים המשפטיים נגד בנימין נתניהו מפלגים כל כך את החברה הישראלית, ופוצעים אותה כל כך, חייבים לחשוב מה עושים עם זה". פותח ליבסקינד ומפרט. "יש כאן צד אחד שמשוכנע שהצדק מחייב ללכת עם נתניהו עד הסוף - ייקח כמה שייקח, יעלה כמה שיעלה - והצד הזה לא יירגע עד שנתניהו לא יסיים בכלא. מנגד יש כאן צד שני שמשוכנע שנתניהו הוא קורבן חף מפשע של מערכת שתפרה לו תיקים, והצד הזה לא יירגע עד שנתניהו יזוכה זיכוי מהדהד".

"עסקה שתמנע את קיומו של ההליך בבית המשפט מזה ותביא לסיום כהונתו של בנימין נתניהו מזה (לא אכנס כאן לפרטים הטכניים, גם אם הם חשובים מאוד), תגרום לשני הצדדים להרגיש שנעשה להם עוול, אבל תפטור אותנו מעונשו של הפצע המדמם הזה, החותך בבשרה של החברה הישראלית, כמו ששום פצע לא חתך כבר הרבה מאוד שנים". מבהיר ליבסקינד.

עוד הוסיף ליבסקינד "אנרגיה ציבורית רבה מדי, ומשאבים ציבוריים, נפשיים וחברתיים גדולים מדי, מושקעים, מכל הכיוונים, באיש עצמו ובהליכים נגדו. הקשב של החברה הישראלית מרוכז כמעט כולו בו, ורק בו. זה מחיר יקר מדי, שאנחנו לא יכולים להמשיך לשלם. הפתרון המוצע כאן איננו פתרון צודק, איננו פתרון הוגן, ואיננו פתרון שוויוני, אבל בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, הוא יכול להיות החיסון היחיד שיציל אותנו מהנגיף שאוכל אותנו מבפנים".

יש לציין שמנגד יש עיתונאים בימין שלמשמע קריאה זו מפי עיתונאי ימין, הם נאחזים זעם ותדהמה, והם מזהירים מפני גורל דומה לכל מנהיג ימין שיקום בעתיד. לטענתם "אם נתניהו לא ישרוד את זה, מי כן?!".

וכפי שליבסקינד עצמו כתב "וכן, אני שומע גם קולות כמו זה של אחי ורעי, אראל סג"ל, שמסביר לי שאם המלחמה המסיתה והלא הגונה הזו, נגד נתניהו, תזכה בניצחון זה יהיה גורלו של כל ראש ממשלה מהימין, מהיום ועד סוף כל הדורות. "נתניהו הוא סמל", הוא מסביר לי שוב ושוב. "עבור יריביו, הוא 'הימין'".

"עם זאת" סיכם ליבסקינד "אומר ביושר, אני לא משוכנע שאני יודע להגיד לסג"ל שהוא טועה. ועדיין, אחרי הכל, ולמרות הכל, אני חושב שהמחיר שהחברה הישראלית משלמת על המאבק המשפטי של בנימין נתניהו, בנסיבות הללו, הוא כבד מנשוא. מדינת ישראל תקועה ביותר מדי תחומים - כשהיא מחולקת בין 'ביבי' ל'אנטי־ביבי' - ואין לנו עוד אפשרות להמשיך הלאה, כאילו לא אירע דבר, ולקוות לטוב".

גם המגיש והעיתונאי שמעון ריקלין לא נשאר אדיש ותקף את ליבסקינד: "לא יכול להיות שאחרי שקלמן הסביר בכשרון רב כמה מערכת המשפט תופרת ובניגוד עניינים. המסקנה שלו תיהיה שנתניהו צריך ללכת. זה ויתור מיותר על עמדה חשובה. תמורת אחדות מזוייפת שלא תתקיים בלי תיקון".

קלמן ליבסקינד בנימין נתניהו משפטו של בנימין נתניהו כתב אישום נגד נתניהו עסקת רכישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד