י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נוכח הביקורת העזה

גמזו: שקלתי להתפטר בשבוע שעבר אך דחיתי

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו הזהיר מפני העלייה בתחלואה בנגיף: "נגדל כל שבוע ב־200 חולים קשים בתוך בתי החולים, אנחנו במצב חירום" • גמזו ציין כי בשבוע שעבר עלתה בו המחשבה להתפטר אל מול הביקורת הקשה

גמזו: שקלתי להתפטר בשבוע שעבר אך דחיתי
פרופ' רוני גמזו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"חשבתי בשבוע שעבר להתפטר, אבל מיד הזזתי את המחשבה הצידה והמשכתי לעבוד", אמר היום ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו, נוכח הביקורת העזה המוטחת בו וחוסר הצלחתו להוריד את מספר החולים בארץ.

"המצב עדיין בשליטה אבל הוא חמור מאוד, כל שבוע אנחנו נגדל ב־200 חולים קשים בתוך בתי החולים, אנחנו במצב חירום", הזהיר גמזו בריאיון לרדיו 103. "הממשלה מראש בהמלצתי הלכה על סגר שלא משתק את המשק, זו החלטה לא פשוטה, היום אני מניח שהממשלה תחליט על מועד הידוק הסגר".

לדבריו, "אני לא תומך בסגר מלא, למרות שמבחינה רפואית הוא הכי יעיל, אך יש שיקולים כלכליים רחבים לשמור על משק פועל ואני מבין את זה. אם יש ניסיון להטיל עלי אשמה ביחס למצב הקורונה זו בושה".

גמזו סיפר על המצב העגום בבתי החולים: "סיירתי בשלושה בתי חולים, הם פותחים מחלקות ומורידים פעילות אלקטיבית. מזל שיש לנו בתי חולים חזקים, החירום של המצב בא ואומר שיכול להיות שזה יצא משליטה עם 8000 חולים ביום. כשנאבד שליטה נרד בצורה משמעותית בצורת הטיפול, אנחנו לא רוצים להגיע לשם, כשזיהנו שזה הולך להשתולל, ביקשנו את הבקשה הלא שגרתית לחזור לסגר. המסר הוא באמת מצב חירום לאזרחים, הישמרו".

על ההתקהלויות בתפילות ולקראת יום הכיפורים אמר: "אנחנו צריכים לדון לגבי כל המצב, ההחלטות צריכות להתקבל היום והן יהיו על המגזר הפרטי ועל התפילות. ההתקהלויות הללו שהן לא מסודרות ולא על פי הכללים, הן צריכות להיפסק, הן גורמות לתחלואה. אף על פי שיש להתפלל בחוץ אנחנו במצב חירום, אסור לנו להגדיל את התחלואה. מינימום התקהלויות בחללים סגורים, במתווה התפילות נתנו יותר, הדבר הזה יעלה היום בקבינט הקורונה".

 

חולי קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד