י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נראה רחוק מתמיד

בוועדת הקורונה הציגו את התנאי ליציאה מהסגר

"12% מהנבדקים כיום מאומתים, נצא מהסגר – כשנרד מ7%" - כך פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בוועדת הקורונה • עד כה נוספו 375 רופאים, 1280 אחיות, כ-1,500 מיטות חדשות הפועלות ב-61 מחלקות קורונה • יו"ר הוועדה יפעת שאשא-ביטון: אין טעם בסגר – אם יוצאים ממנו לאותו מקום

בוועדת הקורונה הציגו את התנאי ליציאה מהסגר
בדיקת קורונה צילום: באדיבות המצלם

התנאי ליציאה מהסגר הוא הורדה של כ-50% מהנבדקים המאומתים, כך אומר היום (שלישי) בוועדת הקורונה בכנסת, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו.

בדיון, שיועד להיערכות מערכת הבריאות ליום שאחרי הסגר, אמרה, יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד), כי "כדי להתמודד עם המגפה חייבים לחזק משמעותית את מערכת הבריאות, ציוד, כוח אדם, תקנים ועוד. כי אין טעם בסגר – אם יוצאים ממנו לאותו מקום. הובטחו סכומים ניכרים למערכת הבריאות – ואנחנו נוודא שהם אכן הועברו, למי ומה נעשה בהם. הוועדה מבקשת ממשרד הבריאות נתונים: כמה מיטות חדשות נוספו למערכת, וכמה פעילות בפועל במחלקות השונות, מה מספר תקני כוח האדם שנוספו למערכת וכמה רופאים ואחיות נקלטו עד כה". שאשא-ביטון דרשה את הנתונים, בחלוקה עפ"י בתי החולים השונים.

פרופ' גרוטו הדגיש בישיבה את יעדי המאבק הנוכחי, כאשר כיום 12% מהנבדקים נמצאים חיוביים לקורונה, יעד היציאה מהסגר הוא לא-יותר מ-7% מאומתים מכלל הנדבקים, ובנוסף כאשר קצב ההדבקה ירד מתחת ל-1. "לאחר הסגר – נחזור למודל הרמזור, אך הצעדים של אסטרטגיית היציאה יבוצעו אחת לשבועיים". לגבי רגישות הבדיקות, גרוטו הגדיר נבדק "חיובי גבולי", כמי שכמות הנגיפים המצויה בגוף הנדבק היא גבולית - או בסוף המחלה כאשר נרשמת ירידה בכמות הנגיפים. לדבריו, כאשר מספר החולים כה-גדול, אסור לנו להתפשר על הרמה, ולהקל בהגדרת ה"חיובי". הוא הדגיש את פוטנציאל ההדבקה שגובר במקומות עבודה המוניים.

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד, הוסיפה את כמות המאושפזים ההולכת ועולה (1350 כיום), וביניהם 475 החולים-קשה, ולכן החובה לפתוח מחלקות-קורונה נוספות בבתי החולים. היא ציינה כי נוספו עד כה כ-1500 מיטות חדשות, אך חלקם לא ישמשו מיטות קבועות בשנים הבאים, 34 מחלקות הוסבו למחלקות קורונה ו-18 הם מחלקות ייעודיות.

אבי בן זקן, מנהל מרכז השליטה במשרד, הדגיש את הצורך בחיזוק המערכת וציין את התכנון להקמת שני בתי חולים חדשים, בבאר שבע ובקרית אתא. לפי ד"ר שושי גולדברג, ראש מינהל הסיעוד במשרד, 3,999 אנשי צוות מצויים כיום בבידוד, 2,500 אחיות נוספות נבחנו בסוף השבוע האחרון, ובימים הקרובים יגיעו תוצאות המבחנים, ו-1,500 נוספות נבחנות בימים אלו.

לפי דניאל פדון, רכז בריאות באוצר, משרד הבריאות טרם פנה לבקש תוספת תקציב עבור רופאים וכונניות נוספות, לדברי יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הוועדה פעלה בשום-שכל כשפתחה חדרי כושר, בריכות ומסעדות, וסגרה אולמות אירועים, כי התפרצות המחלה איננה במקומות אלו, תמר זנדברג (מרצ) ביקשה לדעת מה יעד הנדבקים – ליציאה מהסגר, יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) הדגיש את הצורך בתכנית חילופית לתכנית הרמזור, אם ציבורים מסוימים לא יסכימו לקבלה ולפעול על-פיה, ואיילת שקד (ימינה) ביקשה ליישם את הלקח מהסגר הראשון – לפי משרד האוצר – והוא השארת המגזר הפרטי ללא קבלת קהל והתרת פעילותם של הגנים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד