י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מפסיקה להסית

הח"כית נגד חסידי ברסלב: "טרוריסטים ביולוגיים"

הרב חיים וייצנהדלר ממארגני הקיבוץ של חסידי ברסלב בבלארוס בראיון נרחב ל'זמן ישראל' מתאר את התחושות ומספר על ראש השנה ב'גלות בלארוס' • עם חזרתם של חסידי ברסלב לארץ הגיבה חברת הכנסת מלינובסקי מישראל ביתנו בציוץ אנטישמי ומסית

הח"כית נגד חסידי ברסלב: "טרוריסטים ביולוגיים"
ילד חסיד ברסלב מול החיילים האוקראינים צילום: באדיבות המצלם

בראיון לאירה טולצ'ין אימרגליק ב'זמן ישראל' התייחס הרב חיים וייצנהדלר ממארגני הקיבוץ של חסידי ברסלב בבלארוס לתקופת ההמתנה בגבול ולימי ראש השנה ויחסה של מדינת ישראל לחסידים.

"לא חשבנו לרגע שנצטרך לחגוג את ראש השנה בבלארוס, ושמדינת ישראל תשים רגליים לניסיונות שלנו להיכנס לאוקראינה, כואב הלב שהמדינה הפקירה אותנו במצב כה רגיש, לא סייעה לנו להיכנס לאוקראינה ולא הושיטה עזרה במזון ושתייה כשהיינו תחת כיפת השמיים בגשם שוטף", אומר וייצנהדלר בפתיחת הראיון.

מאז צאת החג עושים חסידי ברסלב את דרכם חזרה לישראל, בהגיעם ארצה מחויבים החסידים להיכנס לבידוד של שבועיים על פי הנחיות משרד הבריאות.

לשאלת המראיינת האם ציבור החסידים מתכוון לציית לחובת הבידוד עם שובו לארץ, השיב וייצהנדלר: "בעקבות הכעס והמרמור של החסידים, האמון של הציבור במשרד הבריאות הוא לא בגדר פיגוע, אלא בגדר נשרף. כולנו רואים את האכיפה הסלקטיבית של הרשויות את הנחיות הסגר. בעוד יש חגיגות המוניות בתל אביב, מונעים מאיתנו את תפילת ראש השנה, שהיא החשובה ביותר מבין כל התפילות. על מקבלי ההחלטות לשים לב לזה, להתייחס לזה ולקחת את זה בשיא הרצינות כדי להחזיר את האמון בין הצדדים", אומר וייצנהדלר בכאב.

האם אתם מודאגים מהאפשרות שנדבקתם בקורונה במהלך המסע שעברתם, נשאל הרב וייצהנדלר והשיב: "אנחנו לא מודאגים מכך שנדבקנו בקורונה, כי המציאות מוכיחה אחרת. שבועיים ויותר היינו שם מעורבבים אחד עם השני כמעט 2,500 איש, אף אחד לא חלה".

עוד הוסיף וייצנהדלר והתייחס לביקורת שנשמעה לגבי הלכלוך שנשאר במקום שהייתם של החסידים בגבול בלארוס ואוקראינה ואמר בזעם: "להגיד שהשארנו לכלוך זה ציניות ואכזריות. אני יודע שהביקורת מגיעה רק מישראל, כי בבלארוס לא שמענו כלום. המקומיים רק הציעו לנו להישאר ורצו לעזור לנו. לא היינו בפארק רמת גן, שיש בו שירותים ומים זורמים, אלא היינו על כביש בינלאומי ללא צינור מים. לא הבנתי למה ציפו מאיתנו? איפה היינו אמורים לעשות את הצרכים שלנו? זה נכון שהגענו לשם מיוזמתנו, אבל אחרי הכל יש למדינת ישראל אחריות להושיט לעזרה הומניטרית לאזרחיה, מה שהיא לא עשתה", תקף וייצהנדלר בחריפות.

בתגובה לראיון עם הרב וייצנהדלר כתבה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו בחשבון הטוויטר: "‏במשך שבועיים הייתם שם ללא תנאים מה ציפו מכם? שלא תגיעו לשם מלכתחילה! חוסר האחריות של דובר החסידים שאומר שהם לא מודאגים שנדבקו בקורונה פשוט זועק לשמיים- מדובר בלא פחות מטרוריסטים ביולוגיים שחוזרים לכאן ויסכנו את כולנו", השמיצה מלינובסקי.

רק אתמול (שני) אמר שוב יושב ראש מפלגתה אביגדור ליברמן שאזרחי ישראל צריכים לנהוג על פי השכל הישר ולא להקשיב להוראות והנחיות משרד הבריאות. נראה שכשמדובר בחרדים סבורה חברת הכנסת מלינובסקי שאסור להפעיל שיקול דעת ושכל ישר ומותר להשמיץ ולהסית.

יוליה מילינובסקי אביגדור ליברמן ישראל ביתנו אומן ראש השנה תשפ"א בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד