י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקות הקורונה

אושרה הארכת מועדים והקלות בהליכי הוצאה לפועל

מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק ההוצאה לפועל שנועדה לתמרץ תשלום של חובות וחזרה של חייבים לפעילות כלכלית. ייקבעו בהוראת שעה, הסדרים מיוחדים שיחולו בהוצאה לפועל וייתנו מענה לצרכים הייחודיים שנוצרו בתקופת הקורונה

אושרה הארכת מועדים והקלות בהליכי הוצאה לפועל
הוצאה לפועל. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ברוב של 28 תומכים ללא מתנגדים, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל שנועדה לתמרץ תשלום של חובות וחזרה של חייבים לפעילות כלכלית, כדי למנוע מאנשים שנקלעו למשבר להידרדר למשבר כלכלי חמור וארוך. לפי הצעת החוק, ייקבעו בהוראת שעה, הסדרים מיוחדים שיחולו בהוצאה לפועל וייתנו מענה לצרכים הייחודיים שנוצרו בתקופת הקורונה.

הסדרים אלו כוללים בין היתר הארכת מועדים שנועדה לתת לחייבים "מרווח נשימה" שיאפשר להם להתאושש כלכלית ולהסדיר את החוב בטרם יינקטו נגדם הליכי גבייה; המשמעות היא דחייה של 30 ימים עד למועד שניתן לנקוט בו הליכי גבייה נגד החייב והסדר תשלומים מיוחד שנועד להביא לתשלום החוב בתקופה קצרה של עד 24 חודשים תוך הפחתת העלויות בתיק ואי נקיטת הליכי גבייה נגד החייב.

בנוסף, הקפאת ביצוע של צווי הבאה, תפיסות רכבים ועיקול מיטלטלין ומתן סמכות לרשם ההוצאה לפועל לאחד מיוזמתו את תיקי החייב בהוצאה לפועל.

בדברי ההסבר נכתב להצעה נכתב כי "מדינות רבות בעולם, ובהן ישראל, נקטו צעדים מרחיקי לכת כדי לצמצם את ההדבקה בנגיף ואת התפשטותו .דא עקא, הגבלות אלה, צמצמו במידה ניכרת את היקף הפעילות הכלכלית והחברתית במדינה והביאו ליצירת חייבים חדשים ולהגדלת הקושי בהחזרי חוב של חייבים קיימים. מוצע לקבוע בהוראת שעה, הסדרים מיוחדים שיחולו בהוצאה לפועל בתקופת הוראת השעה, כדי לתת מענה לקשיים שנוצרו כאמור וכדי לתמרץ תשלום של חובות וחזרה לפעילות כלכלית מלאה של המשק."

 

קורונה הוצאה לפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד