י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לאפשר סידור לחולה"

משרד הבריאות עושה סדר בתחום השחרורים בשבתות

מסמך מיוחד שפורסם היום בידי משרד הבריאות מסדיר את נושא השחרורים בשבתות וקובע כי במקרה של שחרור חולה שומר שבת, על בית החולים לדאוג לסידור עבורו עד סוף השבת

משרד הבריאות עושה סדר בתחום השחרורים בשבתות
מיטות אשפוז בבית חולים צילום: דוברות ביה"ח לניאדו

סוף לשחרורים הכפויים בשבתות: לאחר שלאחרונה אירוע מספר מקרים שבהם דווח על יהודים שומרי שבת שנדרשו בשבת להשתחרר מבית החולים, כשלשם כך נדרשו לחתום בשבת על טפסים וכן לדאוג להגעה הביתה כשלא פעם קיימת שאלה של מרחק – עושה משרד הבריאות סדר בתחום לאחר שהוציא מסמך המתייחס לנושא.

בחוזר המיוחד שהופץ לבתי החולים קובע משרד הבריאות את הנהלים המתבקשים בעת שחרורו של חולה בשבת, כאשר לראשונה ישנה התייחסות מיוחדת לשחרורם של חולים שומרי שבת. לפי הנוהל החדש, כאשר מדובר בחולה שומר שבת המסרב להשתחרר מטעמי דת, אין לשחררו. בלית ברירה, "על בית החולים להסדיר סידור מתאים לחולה" שבו ישהה עד לסוף השבת.

בנוסף, נקבע כי כאשר ישנו צורך להסדיר את התשלום עבור אשפוזו של החולה, יש לאפשר לחולה לטפל בכך רק לאחר צאת השבת ולא לטפל בנושא בעיצומה של השבת.

הנוהל החדש אמור להסדיר את המצב בתחום, וזאת לאחר שדווח על מקרים שבהם נדרשו חולים להשתחרר בשבת, כשלשם כך נדרשו לחתום על טפסי הסיכום הרפואי והיו אף מקרים שהוסעו לבתיהם.

מעתה, כאמור, הדרישה של משרד הבריאות היא לכבד את רצונו של שומר השבת ולאפשר לו להישאר בבית החולים, שמצדו אף נדרש לדאוג לו לסידור שיאפשר את שהייתו במקום עד לסוף השבת.

 

משרד הבריאות בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד