י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההפגנות הפכו לקדושות

עופר שלח מפתיע וקורא לעצור את המחאה נגד נתניהו

חבר הכנסת עופר שלח מצדיק את המחאה נגד ראש הממשלה אך באותה נשימה קורא למפגינים להקפיא אותה. מנגד, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ קורא להמשיך במחאות. לדבריו: "ההפגנות הן חלק מהפתרון, לא הבעיה"

עופר שלח מפתיע וקורא לעצור את המחאה נגד נתניהו
עופר שלח צילום: פלאש90

הסאגה סביב התנהלות ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יורד מסדר היום, חבר האופוזיציה המתמודד על ראשות 'יש עתיד' קורא להפסיק את ההפגנות עד לסיום הסגר.

חבר הכנסת עפר שלח קרא היום (שלישי) לעצירת ההפגנות עד סוף הסגר: "מי שהמטרה יקרה לליבו צריך להגיד עכשיו: עוצרים עד סוף הסגר, ממשיכים בדרכים אחרות", אמר שלח.

לדברי שלח, "אין דבר צודק יותר המחאה נגד ראש ממשלה מושחת וכושל. ואין דבר מוצדק יותר מעצירת ההפגנות ההמוניות נגדו ברגע הקריטי הזה".

מנגד, יו"ר 'מרצ', חבר הכנסת ניצן הורוביץ, קרא להמשיך את ההפגנות: "חובה לשמור על זכות המחאה וההפגנה, אין סיבה לתת למי שרוצים לחסל את המחאה את התירוץ לעשות זאת", השיב לטענות של שלח.

הורביץ הבהיר: "עמדתי ברורה: דווקא בשעת משבר חובה לשמור על זכות המחאה וההפגנה. השתקת המחאה היא תקדים מסוכן שיערער את הלגיטימציה להפגין גם בעתיד. ‏ועל מה ההפגנות? על כך שהנאשם מדרדר את ישראל לתהום, ואת זה חייבים לעצור".

הוא הוסיף: "ההפגנות הן חלק מהפתרון, לא הבעיה. זהו מבחן לדמוקרטיה וחובתנו לעמוד בו. אפשר לייצר הפגנות בטוחות תוך שמירה על ההנחיות. אין סיבה לתת למי שרוצים לחסל את המחאה את התירוץ לעשות זאת. הם לא עושים זאת למען המאבק בקורונה, אלא כי שם מעזים להטיח בהם את כל האמת על עומק המחדל והשחיתות. ‏השתקה רק תחריף את הבעיה ותפגע אנושות בישראל".

עופר שלח מחאת הדגלים השחורים בלפור בנימין נתניהו ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד