י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התחלואה בצפון מתפשטת

במרכז הרפואי נערכים לפתיחת מחלקת קורונה חמישית

מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל בנהריה אומר כי "תוך זמן קצר ניאלץ לפתוח מחלקה חמישית לקורונה" • רק היום נפתחה המחלקה הרביעית. לדבריו "חושש מאד שלא נהיה איטליה" • צפו

במרכז הרפואי נערכים לפתיחת מחלקת קורונה חמישית
מחלקת קורונה-קפלן. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

התחלואה ממשיכה להתפשט בישובי הצפון, והדבר בא לידי ביטוי בעומס הקיים במחלקות הקרונה בצפון הארץ. לאחר שרק היום נפתחה בית החולים לגליל מחלקת קורונה רביעית, אומר מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, כי ככל הנראה אין מנוס מפתיחת מחלקה נוספת, חמישית במספר. במקביל, משנע משרד הבריאות חולים מהצפון לבתי החולים במרכז הארץ.

פרופ' ברהום אמר היום כי למרות שרק כעת הורה על פתיחת מחלקת קורונה רביעית, הוא מעריך שתוך פרק זמן קצר ייאלץ לפתוח גם מחלקה חמישית. זאת, לדבריו, "לאור העלייה בתחלואה בגליל המערבי והעומסים הגדולים במחלקות הקורונה". יצוין כי במרכז הרפואי שבנהריה מאושפזת כמות חולי הקורונה הגדולה ביותר צפונית לת"א.

המנהל פרופ' ברהום אמר כי  "נכון לעכשיו מאושפזים אצלנו 94 חולים במחלקות הקורונה. יש לנו 20 חולים קריטיים (מונשמים ועל סף הנשמה), 40 חולים קשים, 27 בינוניים ו-7 קלים. בימים האחרונים אנו רואים גידול במספר החולים הקשים והקריטיים, והחלטנו לפתוח מחלקה רביעית. אני חושש שתוך 10-7 ימים נפתח גם את המחלקה החמישית, שתאכלס חולי קורונה בינוניים וקשים".

ד"ר ברהום גילה כי "כדי שנוכל לטפל בחולים הקשים והקריטיים, התחלנו להיעזר במרדימים כחלק מהצוות המטפל, ולכן לא יהיה מנוס מדחיית ניתוחים אלקטיביים, כך שהתחלנו כבר היום לבנות תוכנית ניתוחים חדשה".

ולאור העומס על בית החולים הוא הביע חשש מקריסה. "אני מקווה שלא נהיה איטליה, אבל חייב לומר שככל שהזמן חולף, אני נהיה בטוח פחות ופחות במשפט הזה".

נהריה קורונה המרכז הרפואי לגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד