י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תופעה חמורה ביותר"

נחשף: מדינות זרות מממנות הגנה משפטית למפגינים בבלפור

בדיון שהתקיים הבוקר בכנסת נקבע כי מדינות זרות מממנות הגנה משפטית למפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. יו"ר השדולה ח"כ קלנר מהליכוד: "מדובר בתופעה חמורה ביותר. סוגיית ההתערבות המדינתית הזרה פירושה חתירה תחת ריבונותה של מדינת ישראל"

נחשף: מדינות זרות מממנות הגנה משפטית למפגינים בבלפור
המחאה בבלפור צילום: קריים מיניסטר

"גורמים הממומנים על ידי ממשלות זרות נמצאים במרכז המחלוקת בישראל" כך חשף הבוקר (שלישי) נציג מכון המחקר NGO Monitor איתי ראובני בדיון בנושא של השדולה למאבק בדה-לגיטימציה בראשות חה"כ אריאל קלנר. כמו כן נחשף כי מדינות זרות מממנות הגנה משפטית למפגינים מול בית ראש הממשלה בבלפור.

בתגובה אמר יו"ר השדולה חה"כ אריאל קלנר כי "מדובר בתופעה חמורה ביותר. האם יעלה על הדעת שמדינת ישראל תממן הגנה לפורעי חוק המפגינים נגד ממשלת גרמניה? האם ממשלת גרמניה הייתה עוברת על כך בשתיקה? סוגיית ההתערבות המדינתית הזרה פירושה חתירה תחת ריבונותה של מדינת ישראל. מדינות שונות, שמרביתן מנהלות יחסים דיפלומטים עם ישראל, פועלות לחתור תחת סדר היום בחברה הישראלית תוך התערבות בוטה בשיח הפוליטי והחברתי הפנימי בישראל."

עוד השתתפו בשדולה חברת הכנסת קטי שטרית שדיברה על "המוקד להגנת הפרט" הפועל נגד הריסות בתים של מחבלים. הארגון ממומן במימון ממשלות זרות ומיישם את מדיניותן של הממשלות המתנגדות להריסת בתי מחבלים. חה"כ שטרית ציינה את העובדה שארגוני זכויות אדם רבים נהנים מהטבות מס בשעה שהם מקדמים פעילות חרם ודה-לגיטימציה מתוך שטחה של ישראל במימון מדינתי זר.

דוד בדין ראש המרכז למחקר המזרח התיכון ציין את מעורבותה של המדינה החדשה שנכנסה למעגל המדינות הידידותיות של ישראל – איחוד האמירויות. לדבריו, "איחוד האמירויות היא אחת התורמות הגדולות של אונר"א. אונר"א כזכור מקציבה 50% מתקציבה לחינוך בחברה הפלסטינית הרווי בתכנים אנטישמיים. על ממשלת ישראל להכניס להסכמי השלום דרישה לשקיפות ובקרה על התקציב שמפנה איחוד האמירויות בערוץ הזה."

יהודה שרבאני, רכז השטח של תנועת "אם תרצו" הציג את נתוני הכספים המגיעים ממשלות זרות לגורמים אנרכיסטים המטרידים את חיילי וחיילות צה"ל בזמן פעולה מבצעית. לדבריו, "בכל פעם שהציבור הרחב נחשף לממדי התעמולה והמעורבות הזרה בעניינה הפנימיים של מדינת ישראל, נוצרת אשליה כאילו מדובר רק במסעות הסברה ותו לא. בפועל המימון הזר בישראל מספק הגנה משפטית למחבלים וישנם אנרכיסטיים המתפרנסים מהצקה לחיילי צה"ל בשטח. אותם קיצוניים מקללים ומשפילים את החיילים משתמשים בחומרים הללו גם לבייש את החיילים ברשתות החברתיות. לא מדובר בתופעה שולית אלא בעסק לכל דבר של הטרדת חיילים וחיילות. חובתה של הכנסת לעצור את תופעה זו לאלתר".

אריאל קלנר מימון זר ההפגנות בבלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד