ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מה מקווה מטהר

פתח תקווה: רבני העיר נפגשו עם ראש העיר במטרה לאפשר את פתיחת המקוואות

רבני פתח תקווה עלו היום ללשכת ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג על מנת לדון ולמצוא מתווה שיאפשר את פתיחת המקוואות בעיר • ראש העיר ביקש מהרבנים להעלות את הדרישה אל חברי הכנסת והשרים, נציגי המפלגות החרדיות, שיפעלו בנושא באופן רשמי וימנעו בכך את הצורך של ראשי הערים הנאבקים בכל כוחם נגד התפשטות הקורונה, להתמודד עם החלטה כה גורלית וחשובה

פתח תקווה: רבני העיר נפגשו עם ראש העיר במטרה לאפשר את פתיחת המקוואות
הפגישה אצל ראש העיר צילום: באדיבות המצלם

גדולי הרבנים החסידיים התכנסו היום בבניין עיריית פתח תקווה, כדי לדון עם ראש העיר בנושא המקוואות לגברים, במטרה למצוא מתווה שיאפשר את פתיחת המקוואות באופן רשמי.

בפגישה נכחו הרב הצדיק ר אפריים פישל מוטצען, רבה של קריית בעש"ט בעיר, כ"ק האדמו"ר מבישטניא, כ"ק האדמו"ר מבערסגאז, הרב הגאון רבי יקותיאל רונזבאום רב קהילת קהל חסידים, הרב הגאון רבי ישראל גריניברגר שליט"א רב בית המדרש ויז'ניץ, הרב הגאון רבי צבי אלימלך הורוביץ רב קהילת צאנז-כפר גנים, הרב הגאון רבי מאיר אלול רבה של שכונת 'חזון עובדיה'. הרב הגאון יעקב הרבסט ראש הכולל דברי-יציב.

נלוו אליהם ונכחו בפגישה העסקן ואיש החינוך יעקב גנזלר, מרשימת יהדות התורה, שאף הנחה את הפגישה, יו"ר מוסדות הבעש"ט הרב שמעון הרבסט, הרב אהרון אסקל מנכ"ל מוסדות הבעש"ט והרב אפריים רייך מעסקניה החשובים של הקהילה.

הגאון הרב מוטצען בכה ודיבר ברגש רב על חשיבות ומעלת המקווה לעם ישראל, ועל החובה למצוא פתרון רשמי לפתיחתן, הרב דיבר בחומרה על החובה לשמור על הנחיות הקורונה וסיפר כי אביו זצ"ל נפטר בגלל הקורונה. "אצל החסידים מאז הבעש"ט מסרו את הנפש על טבילה במקווה", אמר הרב מוטצען שסיפר כי זו הפעם השניה מאז תחילת מגיפת הקורונה שנסע עם רכב מחוץ לאזור מגוריו, וזאת כדי להבהיר בפני ראש העיר את מעלת וחשיבות המקווה. הוא סיפר לראש העיר על הצער שנגרם לו בראש השנה כשנאלץ לקפוץ מעל הגדר כדי להכנס ולטבול במקווה.

ראש העיר רמי גרינברג הסביר לעומתו כי סגירת המקווה לא נעשית באופן מכוון נגד מישהו, וכי ההוראה לסגור התקבלה לאחר שבמשרד לשירותי דת הצהירו בפני עופר אברהם מנכ"ל המועצה הדתית שפעל מולם - כי על המקוואות להיסגר, ולאחר שבשיחה אישית עם פרויקטור הקורונה רוני גמזו הובהר לו כי המקוואות דינם להיסגר, ומאוחר יותר גם הבהרת יועמ"ש משטרת ישראל הבהיר כי אלו הם ההנחיות של המדינה בנושא.

ראש העיר ביקש מהרבנים להעלות את הדרישה החשובה להסדרת המקוואות ללמעלה - אל חברי הכנסת והשרים - נציגי המפלגות החרדיות, שיפעלו בנושא באופן רשמי וימנעו בכך את הצורך של ראשי הערים הנאבקים בכל כוחם נגד התפשטות הקורונה, להתמודד עם החלטה כה גורלית וחשובה.

האדמו"ר מבישטניא התרגש גם הוא עד דמעות בעת שדיבר על הצורך החשוב במקווה, רבה של קהילת ויז'ניץ תיאר בהרחבה כיצד נשמרים הכללים וההנחיות בציבור החסידי בעיר, אחריו דיברו הרבנים ומנהלי המוסדות שכל אחד בתורו ייצגו דיעה אחידה וברורה כי דינם של המקוואות להיפתח, וכי חייבים לגבש מתווה בו יוכלו גברים לטבול במקווה טהרה באופן רשמי וברור.

ראש העיר קיבל את דברי כולם ושב והדגיש את הנכונות לסייע בפתיחת המקוואות במתווה שיוסכם על כל הצדדים הרלוונטיים, ובכפוף להנחיות המדינה בנושא.

קורונה מקווה רמי גרינברג פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד