י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ככה יעשה לאיש

קרא לנשיא "ליצן" וספג עונש כבד; 18 שנים בכלא

לצד עבירות שחיתות, מיליארדר סיני נכנס לכלא למשך 18 שנים, לאחר שפרסם מאמר דעה בו רמז כי הנשיא הינו "ליצן שפשט את בגדיו ומתעקש להמשיך להיות קיסר"

קרא לנשיא "ליצן" וספג עונש כבד; 18 שנים בכלא
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

בית משפט בסין גזר אתמול (שלישי) עונש של 18 שנות מאסר ותשלום קנס על המיליארדר הסיני רן ז'יקיאנג בגין עבירות שחיתות.

ז'יקיאנג הואשם על ידי בית המשפט בכמה עבירות ביניהן מעילה בכ-16.3 מיליון דולר (110.6 מיליון יואן) בכספי ציבור, קבלת שוחד ושימוש לרעה בכוח שגרם להפסדים בסך 17.2 מיליון דולר (116.7 מיליון יואן) למדינה.

ז'יקיאנג, נעלם בחודש מרץ האחרון לאחר שכתב מאמר ובו מתח ביקורת נוקבת על ניהול משבר הקורונה של נשיא סין שי ג'ינפינג. ב-CNN דווח כי ההרשעה החמורה היא כלי הרתעתי נגד בכירים במפלגה.

לרשת CNN סיפרו משקיעים בן לאומיים כי שיעור ההרשעה בבתי המשפט בסין עומד על כ-99% והאשמות בשחיתות מגיעות אחרי שמקורבים למפלגה הקומוניסטית יוצאים נגד ההנהגה.

ז'יקיאנג ידוע כ"בעייתי" בסין, ובמאמרו הוא ביקר את רדיפת התקשורת, את אובדן זכויות האדם ולמרות שלא הזכיר את הנשיא שי ג'ינפינג בעצמו – הוא כתב שבהנהגה יושבים "ליצנים הצמאים לכוח".

"לא ראיתי קיסר שעומד שם ומציג את 'בגדיו החדשים', אלא ליצן שפשט את בגדיו ומתעקש להמשיך ולהיות קיסר", כתב ז'יקיאנג במאמר שפורסם אחרי נאום של נשיא סין מול 170,000 פקידים ברחבי המדינה בכנס וידאו המוני שנערך סביב נושא מניעת המגיפה ב-23 בפברואר.

לאחר פרסום המאמר ברשת, ז'יקיאנג נעלם, וקרובי משפחתו חששו כי הוא עוכב על ידי הרשויות. בחודש יולי הם גירשו אותו מהמפלגה הקומוניסטית, לאחר שבתחילת אפריל הרשויות אישרו כי הוא נחקר בנוגע להאשמות הקשורות לשחיתות, וכך סללו את הדרך להעמדתו לדין פלילי היום.

ליצן נשיא סין עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד