י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האנטישמיות בבריטניה

בראש השנה: כתובות נאצה נגד הקהילה היהודית של פרסטון

במהלך ראש השנה האחרון הופתעו התושבים בעיירה פרסטון שבבריטניה לגלות צלב קרס על גבי מבנה בעיירה • הגרפיטי הוסר, אך התושבים מתעקשים כי הוא רוסס במכוון בראש השנה • בעבר דווח על מקרי אנטישמיות נוספים במקום ואף נעצר חשוד שהודה בחלקן

בראש השנה: כתובות נאצה נגד הקהילה היהודית של פרסטון
צלב קרס על קיר בפרסטון בריטניה צילום: באדיבות המצלם

צלב קרס נמצא מצויר על גבי קיר בפרסטון שבבריטניה במהלך ראש השנה. כך דיווחה התקשורת המקומית. כמו כן רוססו במקום כתובות נאצה נוספים.

הגרפיטי הפוגעני הופיע על קיר בסמטה בין קולג' קלוז לרחוב אלסופ בפלונגינגטון ביום שבת 19 בספטמבר.

חשבון הטוויטר שדיווח על הוונדליזם למועצת העיר, כתב: "עוד אירוע בזוי של כתובות נאצה נאציות הופיע בפלונגינגטון ליד מסגד מדני בסוף השבוע הראשון של השנה בראש השנה היהודי, עלינו להמשיך להתאחד נגד כל שנאה כדי להבטיח שאין מקום לשנאה".

נראה כי הוונדליסטים כיוונו בכוונה לרסס את הכתובות היהודית של פרסטון לרגל ראש השנה. יועץ מטעם העירייה רוברט בוסוול, חבר הקבינט למען איכות הסביבה ובטיחות הקהילה, אמר: "אני שמח לומר שהצוות שלנו הגיב במהירות לדיווח על כתובות גרפיטי גזעניות באזור פלונגינגטון בסוף השבוע, וכעת הן הוסרו".

"לגזענות ולהודעות של שנאה אין מקום בפרסטון ואני אסיר תודה לאלה שדיווחו על כתובות נאצה זו, שכן לעיר שלנו יש מסורת גאה כנגד כל מיני דעות קדומות, אני קורא לכל מי שראה משהו שיכול להביא לנו מידע, לדווח לנו על כך שניתן יהיה לטפל בו".

יצויין, כי זו לא הפעם הראשונה שכתובות גרפיטי נאציות נמצאות על על חומות ברחבי העיר.

באפריל 2019 פתחה המשטרה בחקירת פשע שנאה בעקבות שלושה דיווחים נפרדים על כתובות נאצה שנמצאו על שער מחוץ למסגד ברחוב ווטלינג.

באותם מקרים נעצר אדם מפרסטון, בשם גאווין אדגיל, אז בן 47, אשר הופיע בבית משפט השלום בפרסטון שם הודה בחמש עבירות של נזק פלילי עם סעיפים של גזענות, עבירה אחת של סדר ציבורי מחמיר גזעני וחמש עבירות נוספות של נזק פלילי.

משטרת פרסטון פרסמה תגובה למקרה: "התחלנו לחקור את המקרה, אך ברור שכל עזרה מהציבור תוערך מאוד מכיוון שאנו מאוד רוצים להעמיד לדין את האחראים".

אנטישמיות בבריטניה צלב קרס ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד