ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המחלימים ירפאו את החולים

בשורה: תוצאות טובות לתרופה הניסיונית

זוכרים שמחלימים מקורונה נקראו לתרום פלסמה עבור החולים? תוצאות ביניים של התרופה הניסיונית שהופקה מהפלסמה מראות יעילות גבוהה במיוחד

בשורה: תוצאות טובות לתרופה הניסיונית
שוקי מתנדב בפרוייקט הראשון בארץ ובעולם בהדסה - של מחלימי קורונה הנכנסים לסייע במחלקות הקורונה. צילום: דוברות הדסה

האם התרופה לקורונה תפותח עוד לפני שהחיסון יהיה זמין? חולים שטופלו בתרופה שכללה נוגדנים שהופקו מפלסמה שנתרמה על ידי מחלימים מצביעה על יעילות גבוהה במיוחד: 11 מתוך 12 חולי קורונה שטופלו בתרופה הניסיונית שוחררו מאשפוז כעבור ימים בודדים מתחילת הטיפול. עם זאת, תוצאות סופיות של הניסוי בתרופה המיוצרת על ידי חברה ישראלית יימסרו רק בעוד ארבעה חודשים.

הטיפול שניתן הוא נוגדן, כך מדווח ב'ישראל היום', מיוצר על ידי חברת קמהדע הישראלית ומופק מפלסמת הדם של המחלימים. בחברה בודדו מפלסמת הדם כמה נוגדנים שנראים כיעילים בנטרול נגיף הקורונה. התורמים שמהם נלקחה הפלסמה הם כאלה שפיתחו רמה גבוהה של נוגדנים נגד הנגיף.

עד כה בוצעו שני השלבים הראשונים של הניסוי בתרופה בבית החולים הדסה עין כרם. והתוצאות מעודדות במיוחד, כאשר הטבה ניכרת חלה במצבם של כל החולים שקיבלו את התרופה, עד שחרורם המהיר מבית החולים, ממחלקת הקורונה בה אושפזו.

המחקר כלל תריסר חולים בגילי 69-34, שלא היו מונשמים. מנת תרופה אחת ניתנה להם, שכללה 4 גרם בסך הכל, ועל פי הדיווח שיפור בתסמינים נצפה בקרב 11 מתוך 12 החולים בתוך 48-24 שעות מהטיפול. כל 11 החולים הללו שוחררו מבית החולים בתוך ארבעה ימים וחצי בממוצע, מרגע הטיפול.

"איסוף תרומות הפלסמה ממחלימי הקורונה מתבצע בהדסה לאור היוזמה שלנו, והציבור מגיע ברוח התנדבותית מרשימה ורצון לתרום למען הצלתם של אחרים ולאפשר את פיתוח הטיפול", אומר מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין. "אנו ממשיכים לאסוף פלסמות בהדסה עין כרם ומקווים שכל אדם שחלה והחלים, ייבדק להתאמתו כתורם ויהיה שותף שלנו לדרך שהיא מלאת נתינה, אנושיות ואהבת אדם".

קורונה קמהדע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד