י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאמר מערכת 'בחדרי חרדים'

"סגירת בתי הכנסת ביום כיפור – הכרזת מלחמה בהשם ובתורתו"

בצל כינוס קבינט הקורונה בשעה הקרובה, בה יוכרע האם פני מדינת ישראל לסגר כללי והדוק, ולמצב חירום לאומי. בעולם היהודי מזועזעים מכוונת הממשלה לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור • "בתי הכנסת אינם מטבע עובר לסוחר שאפשר לקנות איתם שקט מהפגנות" • מאמר מערכת 

 "סגירת בתי הכנסת ביום כיפור – הכרזת מלחמה בהשם ובתורתו"
תפילה בערב יום כיפור צילום: שוקי לרר

ביממה האחרונה החלו לטפטף דיווחים לפיהם הממשלה תסגור את בתי הכנסת ביום הכיפורים תשפ"א הבעל"ט. למי שלא הבין – זו דרכם של ראש הממשלה ושריו: תחילה הם מפריחים בלון ניסוי, ממששים את הדופק, בודקים את התגובות, ואם זה מחליק בגרון, גם אם בדוחק – הם מבצעים.

על ראש הממשלה ועל שרים שאינם שומרים תורה ומצוות אין אנו מתפלאים כל עיקר. חובתנו אומנם לעמוד על שלנו, לצעוק חמס, למחות על כבוד אלוקים הנרמס, אך אין לנו ציפיות, כבר שבענו די והותר. אך כל לב יהודי ששומע את הדברים נחרד ומזדעזע.

האם יכול להיות שממשלת ישראל במדינת היהודים, תרים את ידה בעד סגירת בתי כנסת ביום הקדוש ביותר לעם היהודי? היום בו מדינת ישראל כולה מתכנסת אל תוך עצמה ומבקשת סליחה מאלוקיה? יום בו אף אנשים הרחוקים משמירת תורה ומצוות חשים צורך לשמר ולשמור?

צריך לומר ברורות: תפילות בשטח פתוח אינן מספקות מענה ראוי לרבבות יהודים שנוהגים להגיע פעם בשנה להתפלל, להתייחד עם בוראם, ועתה, בהינתן ובתי הכנסת יהיו סגורים, הם יוותרו על כך. האם יהיה מישהו שיהיה מוכן לקחת על עצמו את האחריות לביטול התפילה של אלפי יהודים מסורתיים שזהו החיבור הכמעט יחיד שלהם לתורת משה? הייתכן?.

השורות הללו נכתבות מתוך סערת רגשות, בהלם ותדהמה, ובדמעות של עצב. על כל החצי שנה האחרונה, על כל הרדיפות וההתעמרות כנגד המגזר החרדי ונגד מסורת ישראל, שמגיעים ביממה הקרובה לכדי נקודת רתיחה. 

בתי הכנסת ביום כיפור, הם לדידו של היהודי ככניסתו של הכהן הגדול לקודש הקודשים ביום הקדוש בשנה. האם זה ניתן לדיון? האם אפשר לסחור בזה לטובתו הפוליטית של ראש הממשלה – בתי כנסת תמורת הפגנות?.

דווקא בשל העובדה שהשמועות הללו מקורן בסביבת ראש הממשלה ושריו המבקשים לבדוק אותנו – חובה עלינו להקים קול זעקה שתהדהד ת"ק על ת"ק פרסה ולא תשאיר לב אחד אדיש בעולם היהודי כולו. 

שיהיה ברור לממשלה: סגירת בתי הכנסת ביום כיפור זו הכרזת מלחמה בהשם ובתורתו, רבבות המתפללים ואלפי גבאי בתי הכנסת לא יצייתו להחלטה שכזו.

אין לשער ולתאר את התגובות בעולם היהודי אל מול מחזות אימים שכאלו בארץ הקודש. עדיף שלא לחשוב על כך בכלל. השם ירחם.

זו קריאה אחרונה למפלגות החרדיות, "ומי יודע אם לא לעת כזאת הגעתם למלכות". עשו ככל שביכולתכם על מנת למנוע את רוע הגזרה. תנו ליבכם למטרה לשמה נשלחתם, לייצג את קודשי ישראל בגאווה ובגאון. ובזכות עמידתכם האיתנה מול הרעש והבלבול מבחוץ, מובטח שתחתמו אתם ובתיכם לשנה טובה יחד עם כל בית ישראל.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 171 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד