דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבינט הקורונה, כי יש להפעיל חוק שיאפשר לגייס ב"צו 8" רופאים פרטיים ואחרים גם בניגוד לרצונם, וזאת כדי שיסייעו בטיפול בחולי הקורונה במרכזים הרפואיים בארץ, ספגו ביקורת קשה מצד הרופאים עצמם. לטענתם, "אנו מגוייסם כבר חודשים ארוכים בלי צו 8".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ) בהסתדרות הרפואית, סגן יו"ר הר"י ומנהל היחידה לנוירוכירורגיית ילדים ב"שיבא", אמר בתגובה לדברי נתניהו: "הסר ידיך מהרופאים והרופאות! תן לנו להמשיך בעבודת הקודש שלנו! מאיפה צץ הרעיון שצריך להפעיל צו 8 על ציבור מסור ממילא? מדוע לייצר מצג-שווא על פיו יש רופאות ורופאים המתחמקים מחובתם המקצועית והמוסרית?".

"נתניהו - עד כאן! אנחנו הרופאים לא צריכים צו 8. אנחנו שם מהרגע הראשון. הסתערנו על החולים וטיפלנו בכולם בסטנדרט הגבוה ביותר", אומר ד"ר פלדמן. "נהיה שם גם כאשר המערכת תגיע לאי ספיקה בשל מחסור במשאבים ובכוח אדם ונמשיך לתת את הטיפול הטוב ביותר בתקווה שלא נצטרך לקבל הכרעות בלתי אפשריות. נמשיך להיות פה ככל שנדרש - כן, גם אלה מביננו המבוגרים, הסוכרתיים וכל הרופאים המשתייכים לקבוצות הסיכון. כולנו כאחד מתייצבים יומיום במקומות עבודתנו רוויי הקורונה, נאמנים לצו מצפוננו המקצועי, מסורים כתמיד למטופלינו".

עוד כתב פלדמן: "לא לאיומי צו 8 אנו זקוקים בעת הזאת אלא לתגבור כוחותינו בשטח. אז הסר מיד את מגבלות הקליטה של כל 400 הרופאים שאת תקניהם אישרתם בממשלה, הזרם כסף לקורסים מהירים להכשרת צוותי טיפול נמרץ, השתמש בפקודת בריאות העם להסטת משאבים בתוך מערכת הבריאות, ובעיקר - חזור בך מרמיזות המיותרות כלפי הציבור שבזכותו, ובזכות שכמותו, מערכת הבריאות עדיין עומדת על הרגליים. הסר ידיך מהרופאים והרופאות! תן לנו להמשיך בעבודת הקודש שלנו!".

גם יו"ר ארגון המתמחים מרשם, ד"ר ריי ביטון, התייחסה לדברי ראש הממשלה בקבינט הקורונה: "זוהי אמירה קשה ופוגענית המרסקת את מעט הכבוד שעוד נותר לנו, כרופאים, במדינה שלנו. האם אנחנו אלו שזקוקים לצו 8? אלה שכורעים יום-יום תחת נטל הטיפול בחולים? שמסכנים את בריאותם ואת בריאות משפחותיהם על מנת לעמוד בחזית המאבק? האם יש רופאים ורופאות שאינם ממלאים את חובתם המוסרית לסייע במשבר הבריאותי החמור ביותר שידעה המדינה?! כמה אפשר לדרוך, להשפיל ולרמוס אותנו? איזה אינטרס זה משרת?"

בפוסט שפרסמה ד"ר ביטון כתבה: "הפרק החדש בסדרה הבלתי נגמרת 'איך לא להתייחס לרופאים' התחיל עם האיום 'לגייס בצו 8' את הרופאים שעובדים במגזר הפרטי 'גם בניגוד לרצונם'. אין, פשוט אין, בכל העולם מדינה שמתייחסת בצורה שכזו לרופאים ורופאות שלה ולמערכת הבריאות שלה.

"נתחיל בלהשאיר בבית מאות, כן מאות, רופאים-מתמחים כי לא חשבו שנכון להסדיר מסגרות חינוך לילדי הצוותים הרפואיים; נמשיך עם הבטחות לתקנים כאשר מתוכם אוישו בפועל רק 250. אבל כאן השאירו בבית רופאים שמחכים לקבלת תקן - ומנגד זורקים לאוויר אמירה קשה ופוגענית שתרסק את מעט הכבוד שעוד נשאר לנו כרופאים במדינה שלנו". 

"מה אנחנו רוצים שיקרה? שיגיעו רופאים מבוגרים, אוכלוסיית סיכון, מהתמחויות שאינן רלוונטיות לחולי הקורונה, שממילא בפעם האחרונה שטיפלו בחולה מורכב - כמו אלה ששוכבים עתה במחלקות הפנימיות או במחלקות הקורונה - היתה לפני יותר מדי שנים, ועכשיו נלביש אותם בבגדי המיגון שבקושי אנחנו, הצעירים, מצליחים להחזיק בהם מעמד במשמרת ונצפה מהם להתמודד? זה לא פתרון. זה נשמע יותר כמו סרט אימה. רוצים איטליה? אז ככה מקבלים איטליה! הרופאים המבוגרים היו הראשונים לשלם את המחיר שם. האם אנחנו באמת רוצים שזה יקרה גם כאן?".

הפתרון, לדברי ביטון, הוא בהסדרת המסגרות עבור ילדי הרופאים, "כדי שנוכל למלא את השורות"; באיוש התקנים שהובטחו; בהכשרה בהקדם של רופאים ורופאות, "שיושבים בבית מובטלים ומחכים לתקן; ובהזרמת תקציבי חירום למערכת המורעבת".

"החורף בפתחנו", מזהירה ביטון, "חייבים להתכונן, ובעיקר אל תאיימו עלינו. אנחנו לא זקוקים לאיומים: הרופאות והרופאים מגויסים גם כשאתם מעבידים אותנו בתורנויות של 26 שעות, גם כשאתם לא דואגים לנו לצרכים הבסיסיים. אפשרו לנו להמשיך ולעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב - לטפל בחולים!"