ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הוצבו מאבטחים בכניסה

במד"א מאיימים: "נוריד חולי קורונה בפתח המיון"

לאחר שבמשרד הבריאות מתקשים לווסת את החולים ונראה שבמשרד לא מסונכרנים עם בתי החולים, מאיימים במד"א כי יפסיקו להתרוצץ בין בתי החולים. "נוריד את החולים בפתחי חדרי המיון ולא נמתין לכך שהם יקלטו"

במד"א מאיימים: "נוריד חולי קורונה בפתח המיון"
עובד מד"א בעיר צפת צילום: David Cohen/Flash90

הויסות כבר לא רלוונטי: לאחר שבימים האחרונים מצאו את עצמם אנשי מד"א מתרוצצים בין בתי החולים, לאחר שאלו סירבו לקבל חולי קורונה והם הופנו לבתי חולים אחרים, מאיים ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל הרפואה במד"א, כי  "עניין הוויסות הופך כמעט לא רלוונטי", ולדבריו "אנו נוריד את החולים בפתחי חדרי המיון".

כזכור, בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי 140 חולים יפונו מבתי החולים בצפון לבתי החולים שבמרכז. אלא שלפי הדיווח הבוקר ב'הארץ', בחלק מבתי החולים הוצבו מאבטחים כדי למנוע כניסת אמבולנסים עם חולים או חשודים בקורונה.

במד"א הודיעו למשרד הבריאות שהאמבולנסים אינם מוכנים לנדוד שעות ארוכות בחיפוש אחרי מקום פנוי וכי הם יפנו את החולים לכל מוסד רפואי, גם אם זה יסרב לקבל את החולים. "נוריד את המטופלים בפתח חדרי המיון הביולוגיים לחולי קורונה ושם הם ימתינו עם יתר המטופלים שהגיעו עצמאית לאותו בית חולים", נמסר ממד"א.

לפי הדיווח של עידו אפרתי ב"הארץ" במד"א טוענים כי "חלק ממנהלי בתי החולים משדרים מסר שהעומס בהם נסבל וביכולתם לקלוט עוד חולים כדי שהציבור לא ידיר רגליו מבית החולים לקבלת טיפול שאיננו קשור למגיפה וכדי לשדר אופטימית מול הצוותים בבתי החולים, אבל בפועל, המצב גרוע יותר".

ד"ר סטרוגו מסר: "כל בתי החולים מדשדשים. אי אפשר לשחק עם זה יותר מדי. ככל שעולה מספר המאושפזים, היכולת לווסת ולהעביר חולים ממקום למקום מצטמצמת. היו הרבה מקרים שאנחנו מופנים לבית חולים מסוים ובדרך מקבלים הודעה: 'אל תבואו אלינו, אין לנו מקום'".

הביקורת של מד"א וגורמים אחרים במערכת הבריאות בנושא זה היא ש"תהליך ויסות החולים בין בתי החולים חסר הנחיות ברורות ותיאום, "כאשר מוקד מד"א מחפש מקום פנוי לחולה, צוות האמבולנס מקדיש לכך לפעמים ארבע-חמש שעות".

נזכיר כי בימים האחרונים התברר כי משרד הבריאות אינו מסונכרן מול בתי החולים. כך, לדוגמא, לאחר שמשרד הבריאות דיווח כי בתי החולים עמוסים ואינם יכולים לקלוט יותר חולי קורונה, הודיעו אותם בתי חולים, הדסה ושיבא, שהמחלקות לא הגיעו לתפוסה מלאה וכי באפשרותם לקלוט חולים נוספים. 

מד"א קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד