י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הוועדה אישרה

המדינה תישא בעלויות אשפוז חולי קורונה

ימי אשפוז בגין מחלת הקורונה ישולמו על ידי הקופות במסגרת הסכום המוגדר. כך אישרה ועדת הבריאות של הכנסת, בתי החולים יספגו את העלויות הנוספות רק עד לגובה של 103.95% מתקרת התשלום ומעבר לכך הקופות ישלמו והמדינה תשפה אותן על כך באופן מלא.

המדינה תישא בעלויות אשפוז חולי קורונה
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק של משרד הבריאות להסדרת ההתחשבנות בין קופות החולים לבתי החולים לשנת 2020. הצעת החוק קובעת כי קופות החולים יחויבו לשלם לבתי החולים הציבוריים ובתי החולים הפסיכיאטריים סכום של 100-101.5% מגובה ההתחשבנות לשנת 2019, זאת על אף הירידה בהיקף הפעילות בשל משבר הקורונה.

בהצעת החוק שהוגשה לוועדה הוגדר כי ימי אשפוז בגין מחלת הקורונה ישולמו על ידי הקופות במסגרת הסכום המוגדר, אולם לא נקבע מי יישא בעלויות אם הסכום יחרוג מתקרת התשלום הקבועה בחוק (101.5%), מה שהיה מטיל את העלויות הנוספות על בתי החולים. לאחר הסכמות עם משרד האוצר אישרה הוועדה תיקון שיזם יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ לפיה נקבע כי בתי החולים יספגו את העלויות הנוספות רק עד לגובה של 103.95% מתקרת התשלום ומעבר לכך הקופות ישלמו והמדינה תשפה אותן על כך באופן מלא.

יו"ר הוועדה חיים כץ אמר כי "אני שמח שמשרד האוצר הסכים והבין שאי אפשר לחשוף את בתי החולים לסיכון כזה ללא הגבלה. מה היה קורה אם פתאום הייתה עלות של 120%? 130%? בתי החולים היו קורסים, ואיפה המדינה?".

קורונה חיים כץ אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד