י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע המשבר הגדול

סקר מפתיע: בנט ראש הממשלה הבא?

בעוד נתניהו מכונס בדיוני הקבינט מתפרסם הערב סקר מנדטים שעלול לגרום לו להזעת יתר, כאשר יריבו הפוליטי בגוש הימין ממשיך להיצמד אליו ולהחליש את הליכוד. כחול לבן יורדת לחד ספרתי, החרדים שומרים על כוחם ומפלגה חדשה בראשות שאשא ביטון מפתיעה

סקר מפתיע: בנט ראש הממשלה הבא?
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ככל שחולף הזמן נראה כי משבר הקורונה מהווה חלק מכריע יותר ויותר בגורלה של הממשלה. אם בתחילה טענו בכחול לבן שנתניהו ישתמש בקורונה כסיבה להרחיק מצביעים מהקלפיות, בסוף הוקמה ממשלת אחדות בזכות אותו הנגיף. עם זאת, לא לעולם חוסן. המשבר פגע עמוקות באמון הציבור בממשלה, והדבר ניכר גם בסקרים. לראשונה מזה שנים מפלגת הליכוד משנה קידומת לסיפרה 2, כחול לבן ממשיכה לצלול ונפתלי בנט צוחק כל הדרך לבידוד.

מסקר ערוץ 12 שהתפרסם הערב (רביעי) עולה, כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 29 מנדטים בלבד, אך עדיין שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. ימינה בראשות נפתלי בנט ממשיכה לצמצם פערים ומקבלת 21 מנדטים.

יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד צונחת מעט כלפי מטה ומקבלת 17 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 15.

כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת במעט ומקבלת 9 מנדטים, כמו גם ש"ס בראשות אריה דרעי ששומרת על כוחה ומקבלת 9 מנדטים אף היא. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה ומרצ סוגרת את הרשימה עם חמישה מנדטים.

דרך ארץ של הנדל והאוזר מקבלת 0.6% בלבד מקולות הבוחרים ואינה עוברת את אחוז החסימה, כמו גם הבית היהודי עם 0.8%, העבודה עם 1.8% וגשר עם 0.5%.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 66 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 46 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים בלבד.

במצב הנתון לפיו ללא נפתלי בנט אין לנתניהו אפשרות להקים ממשלה, לא מן הנמנע שבנט ידרוש את ראשות הממשלה ברוטציה, ודרכו לבלפור נראית סלולה מתמיד.

בנוסף נשאלו הנסקרים האם במידה והבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ומפלגה בראשות יפעת שאשא ביטון היתה מתמודדת ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע?

הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 26 מנדטים, ימינה בראשות נפתלי בנט 19, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד 16, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה 15, ש"ס בראשות אריה דרעי 9, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 8, מפלגה בראשות יפעת שאשא ביטון 8, כחול לבן בראשות בני גנץ 7, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7 ומרצ בראשות ניצן הורוביץ 5.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 512 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 23 בספטמבר 2020

נפתלי בנט בנימין נתניהו סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד