י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מותיר את בתי הכנסת על כנם

נשיא המועצת בשורת הנחיות: מי שבסיכון שיתפלל בשטח פתוח

ראש הישיבה הגר"ש כהן מתיר את פתיחת בתי הכנסת ביום הכיפורים ומורה לאלו שבסיכון להתפלל במרחב הפתוח. מכתבו של נשיא מועצת החכמים מתפרסם לראשונה כאו ב'בחדרי חרדים' וככל הנראה סותם את הגולל על הסאגה שנידונה בקבינט הקורונה בשעות האחרונות

נשיא המועצת בשורת הנחיות: מי שבסיכון שיתפלל בשטח פתוח
הושענא רבה אצל נשיא המועצת הגר"ש כהן צילום: דרך המלך

פרסום ראשון: נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן מפרסם מכתב חיזוק לקראת היום הקדוש יום הכיפורים ובו שורת הנחיות לציבור.

"הנה קרב ובא יום הכיפורים הגדול והנורא ובעוונותינו נמצאים רבים אשר נושאים את הנגיף אשר פשט בכל העולם כולו ובארץ ישראל אשר עיני ה׳ אלוקיך בה ועלולים לסכן את האחרים ובפרט את אלו שרגישים ביותר להסתכן מן הדבר הזה, על כן חובה על כל אלו המוגדרים בסיכון להתפלל את תפילות יום הכיפורים אך ורק במקומות פתוחים ששם הסכנה מועטת ופחותה, והאחרים ישתדלו ויתאמצו ככל האפשר לקיים מניינים במקומות פתוחים או בבתי הכנסת בקבוצות מועטות".

"ובכל גוונא חובה על כולם להקפיד ולהחמיר במשנה זהירות ושמירה הנדרשת למנוע הידבקות וסכנה מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

את מכתבו מסיים ראש הישיבה: "וה' ית' יעזרנו על דבר כבוד שמו ויקבל תפילותינו ברצון  וכמו שאנו מתפללים בסדר העבודה שנה שתמנע בה המגיפה והמשחית מעלינו ומעל עמך ישראל ונזכה לחיתום הדין בחסד וברחמים לשנה טובה ומבורכת בביאת גוא"צ בב"א". לשון המכתב.

בתוך כך, מוקדם יותר הערב חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי בשעות האחרונות הועברה פניה של כמה מחברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לנשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן שיעשה הכל שלא יסגרו בתי כנסת ביום כיפור - היום הקדוש לעם ישראל.

על פי הפנייה של גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אלפים ורבבות מגיעים להתפלל יום אחד בשנה בבתי כנסת וכעת האדמו"רים חוששים שיהיו הרבה שלא יצומו השנה ולא יתפללו בכלל ביום החתימה.

חכם שלום כהן סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד