ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בתי הכנסת בכיפור במתכונת מצומצמת

הקבינט אישר סגר הרמטי החל משישי; ההפגנות והתפילות יוגבלו

מירוץ נגד הזמן לצמצום ההידבקות. שרי קבינט הקורונה אישרו סגר הרמטי שאושר לפנות בוקר בממשלה. היום צפוי בכנסת בליץ חקיקה לאישור התקנות המיוחדות שגם יגבילו את ההפגנות. בתי הכנסת יוחרגו באופן מצומצם ליום כיפור בלבד • השר דרעי: "אנחנו נמצאים במצב חירום נוראי"

הקבינט אישר סגר הרמטי החל משישי; ההפגנות והתפילות יוגבלו
סגר בירושלים. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בתום יממה סוערת, חברי קבינט הקורונה הכריעו להטיל סגר הרמטי החל מיום שישי הקרוב, הכולל הידוק משמעותי בסגר הקיים בשלב הראשוני עד לסוף חג הסוכות.

כלל החנויות והעבודות מלבד החיוניות ייסגרו, יחול איסור על התקהלות מלבד משפחה גרעינית. טרם ברור מה יעלה בגורל ההכנות לחג הסוכות כשבמרכז הדאגה רכישת ארבעת המינים ואביזרים לבניית סוכה.

כמו כן, בתי הכנסת יפעלו רק במרחב הפתוח, כשלגבי יום כיפור יגובש מתווה מיוחד שיפעיל את בתי הכנסת במתכונת מצומצמת מאוד.

על פי החלטת הקבינט שאושרה ודרושה לקבל אישור סופי בוועדת החוקה ובמליאת הכנסת, בתי הכנסת ייסגרו החל מיום שישי ויפעלו רק במרחב הפתוח בקפסולות של 29 מתפללים. מלבד יום כיפור שיוחרג ויפעלו על פי מתווה ראש השנה. לאורך חג הסוכות יחזרו בתי הכנסת לפעול רק במרחב הפתוח.

שדה התעופה הלאומי ע"ש דוד בן גוריון ייסגר ויאפשר רק טיסות נכנסות לישראלים השבים מחו"ל. גם ההפגנות יוגבלו לעד קילומטר בסמוך לבית.

ישיבת הממשלה התכנסה לאשר את הסגר. במהלך היום יאושרו התקנות בבליץ חקיקה במליאת הכנסת לאחר שוועדת החוקה תכין את סעיפי הסגר ותאשר אותם.

חבר הקבינט השר אריה דרעי אמר בתום הדיון: "אנחנו נמצאים במצב חירום נוראי, עובדה שסוגרים את המשק, תפילות זה ההתקהלות היחידה שמותרת בגלל החשיבות. צריך לזכור שבפסח היו 700 חולים והתפללנו במרפסות עכשיו אנחנו עם 7000 פי 10 ונוכל להתפלל במנייני מהדרין במרחב הפתוח עם מסיכות".

קורונה ישיבת ממשלה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד