ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מחקר סיני מפתיע

חובשי משקפיים – בסיכון נמוך יותר לחלות בקורונה

האם המשקפיים מספקים הגנה נוספת, מלבד המסכה? לפי חוקרים סיניים, יתכן שהתשובה חיובית. רק 16 (5.8 אחוזים) מתוך 276 החולים שחלו בקורונה ונבדקו הרכיבו משקפיים יותר משמונה שעות ביום

חובשי משקפיים – בסיכון נמוך יותר לחלות בקורונה
משקפיים צילום: unsplash

שומרים על העיניים, ומונעים את חדירת הנגיף לגוף: חוקרים בסין מצאו כי אנשים שמרכיבים משקפיים נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלות בקורונה. לפי החוקרים, הם זיהו שרק חלק נמוך מהחולים שאושפזו היו חובשי משקפיים, ומכך הם מסיקים שאלו שמרכיבים משקפיים זוכים להגנה יותר מול הנגיף.

לפי עורכי המחקר, שפורסם ב-JAMA Ophthalmology, הם הבחינו כי מאז התפרצות נגיף הקורונה בווהאן בדצמבר 2019, רק חלק נמוך מהחולים היו כאלו שחבשו משקפיים. החוקרים אספו נתונים על הרכבת משקפיים מחולים עם קורונה כחלק מההיסטוריה הרפואית שלהם, ומצאו כי רק 16 (5.8 אחוזים) מתוך 276 החולים שחלו בקורונה ונבדקו הרכיבו משקפיים יותר משמונה שעות ביום.

בהמשך מצאו החוקרים כי חלק גדול מהתושבים באזור (חוביי) חובשים משקפיים, ולמרות זאת דווקא בקרב המאושפזים היה שיעורם נמוך יחסית. המסקנה שלהם, היא ששיעורי האשפוז של אנשים הסובלים מקוצר ראייה היו נמוכים פי חמישה מיחסם באוכלוסייה.

המסקנה של החוקרים נשמעת מפתיעה, אך הגיונית. העיניים נחשבות 'לשער כניסה' לנגיפים שונים, כך שאכן הרופאים נדרשים לכסות בראש ובראשונה את עיניהם במקרה של חשיפה למקור זיהום חיידקי. ואכן, בחלק מחברות התעופה, למשל, דאגו להנחות את הדיילים לחבוש – מלבד מסיכה המכסה את הפה – גם משקפי מגן המיועדים להגן על העיניים.

מצד שני, גם בלי להיכנס למחקרים, הנתונים מהארץ כנראה יהיו שונים. שכן לפחות לפי הנתונים הנוכחיים שיעור החולים במגזר החרדי גבוה יחסית, וזאת למרות ששיעור חובשי המשקפיים באוכלוסיה החרדית (וזהו נושא למחקר אחר) גבוה יחסית לחלקם באוכלוסיה.

משקפיים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד