י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סאגת חוק הגיוס

שופטי בג"ץ נענו לדרישת גנץ ודרשו עדכון

למורת רוחה של האופוזיציה ובעיקר יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, בג"ץ נתן לממשלה הארכה שביעית לחקיקת חוק הגיוס עד לתאריך 25.10. ליברמן מגיב: "דחייה ועוד דחייה. מעניין עד מתי תמשך הפארסה הזאת"

שופטי בג"ץ נענו לדרישת גנץ ודרשו עדכון
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

סאגת חוק הגיוס: בהרכב של תשעה שופטים, בג"צ נענה לדרישת שר הביטחון בני גנץ, לדחות את חקיקת חוק הגיוס בחודש ימים ודורש עדכון מהכנסת היכן עומדת החקיקה בעוד חודש מהיום.

בהחלטת השופטים שניתנה הערב (רביעי) בראשות הנשיאה אסתר חיות נכתב כי "בנסיבות המפורטות בבקשה ובהינתן חגי תשרי, משיבי המדינה יגישו הודעת עדכון עד ליום 25.10.2020 בדבר הערכת הזמנים הצפויה להשלמת הליך החקיקה כאמור בסעיף 10 לבקשה״.

בחודש הזה יגבשו הסכמות ויחלו בהליך חקיקה שנראה כי לא תסתיים גם בשל המצב חירום הקורונה וגם החגים שבזמנם הכנסת נמצאת בפגרה.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן הגיב להחלטת בג"ץ ואמר: "דחייה ועוד דחייה. הממשלה בורחת מהשיוויון בנטל. מצער שבג"צ נתן דחייה של חודש נוסף לחקיקת חוק הגיוס. מעניין עד מתי תמשך הפארסה הזאת".

כזכור, בשבוע שעבר פנה שר הביטחון בני גנץ לבג"ץ על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרש הארכה נוספת בחוק הגיוס בסך של חודש ימים, עד לתאריך 16.10.20, מדובר בהארכה השביעית.

נזכיר כי תחילה ביקש גנץ לדחות את מועד חקיקת חוק הגיוס בארבעה חודשים, אלא שבראיון ל'בחדרי חרדים' דרש יו"ר ש"ס השר אריה דרעי להביא להכרעה מיידית בחוק הגיוס ואמר כי "אי אפשר להחזיק את עולם התורה כבן ערובה", הוא הוסיף "אני מקווה שבג"ץ לא יקבל את בקשת הדחייה".

 

חוק הגיוס בג"ץ אביגדור ליברמן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד