י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שימוש לא נכון

זיהום סביבתי: הפינגווין נמצא מת ממסכת קורונה

השלכות המאבק בנגיף: 'הקרן העולמית לטבע' מזהירה כי מסכות הפנים המשמשות להגנה מפני הנגיף עלולות להוות איום חדש על הסביבה • בשבועות האחרונים פינגווין נמצא מת בחוף בברזיל לאחר שבלע מסכת פנים שלמה שנשכחה באחד החופים

זיהום סביבתי: הפינגווין נמצא מת ממסכת קורונה
פינגווין במהלך שחייה צילום: פול ניקלן

איום חדש לאיכות הסביבה: פינגווין נמצא מת על חוף ברזילאי לאחר שבלע מסכת פנים שלמה במהלך מסע מארגנטינה לברזיל, כך על פי תוצאות הנחיתה של גופת הפינגווין.

הפינגווין נמצא מת על החוף הברזילאי לאחר שבלע מסיכת N95, המשמשת אנשים להתמגנות מנגיף הקורונה, המסיכה נמצאה במהלך נתיחת הגופה על החיה לאחר שגופת הפינגווין נמצאה בחוף ג'וקי בסאו סבסטיאן, צפונית לסאו פאולו.

הפינגווין ככל הנראה הלך לאיבוד משאר קבוצתו לאחר שנדד מאזור דרום פטגוניה בדרום ארגנטינה. כיסוי הפנים נמצא שוכב בבטן החיה, והתמונות צולמו על ידי מומחים לבעלי חיים שחקרו את המוח של הפינגווין. האירוע התרחש ככל הנראה ב-9 בספטמבר.

הוגו גאלו נטו, נשיא המוסד הלא-ממשלתי ארגונוטה שביצע את הבדיקה, אמר לעיתונות המקומית: "כבר הזהרנו מפני מסיכות פנים, ומקרה זה הוא הוכחה חד-משמעית כי סוג זה של פסולת גורם לפגיעה ותמותה בחי חיות הים, זה גם מדגים את חוסר האחריות של האדם שמשאיר מסכה במקום לא הולם, מכיוון שמדובר בפסולת של בית חולים זה עם סיכון לזהם אנשים אחרים".

העמותה הודיעה גם כי מצאה 113 מסיכות פנים שהושלכו בחופים בקו החוף הצפוני של סאו פאולו, הכוללים את חוף ג'וקי, בתקופה של חמישה חודשים עד אמצע ספטמבר.

הקרן העולמית לטבע (WWF) הזהירה ביולי האחרון כי סילוק שגוי של ציוד מבתי חולים עלול להוות איום חדש על הסביבה. "אם רק אחוז אחד מהמסכות נזרק באופן שגוי ואולי מתפזר בטבע, זה יביא ל-10 מיליון מסכות בחודש בסביבה" נמסר מהקרן.

פינגווינים איכות הסביבה מסכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד