י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רגע לפני הסגר

חיפה הופכת לעיר אדומה: 161 נדבקים ביממה

חיפה הופכת לעיר אדומה לאחר שאתמול אותרו בה 161 מקרי קורונה חדשים • מספר החולים הפעילים כעת בעיר הוא 1,272 • 35 קורבנות לנגיף בבירת הצפון

חיפה הופכת לעיר אדומה: 161 נדבקים ביממה
ישראלי עם מסכת קורונה בחיפה צילום: Yossi Aloni/Flash90

משרד הבריאות הודיע על הפיכתה של חיפה לעיר אדומה לפי מודל הרמזור של רוני גמזו. מספר חולי הקורונה הפעילים בה זינק ביממה האחרונה ב-161. מספר החולים הפעילים כעת בעיר הוא 1,272.

מאז פרוץ המגיפה החלימו בחיפה 2,250 חולי קורונה, ו-35 אנשים נפטרו מהנגיף.

הצבע האדום נועד לאפשר לראש הרשות ליטול סמכויות לשם טיפול ובלימת המגיפה. גם המדינה מסייעת בכך, לצד הגבלות מחמירות שמוטלות על התקהלויות, תפילות, חיי המסחר והכלכלה ומערכת החינוך.

לאור החלטת הממשלה מאמש להטיל סגר כללי על המדינה, הגדרתה של העיר כאדומה חסרת משמעות מעשית. מעמדה ישוב ויבחן עם סיום הסגר, יחד עם מעמדן של ערים אחרות שלקראת סיום ימי הסגר, אחרי חג הסוכות, יעלו נתוני התחלואה בהן לדיון מחודש ומשרד הבריאות יודיע על מעמדן.

בשבועות האחרונים לאחר פרסום מודל הרמזור נשמעה ביקורת על כך שהוא מנוהל בחוסר שקיפות. כך למשל נטען כי חולים הרשומים כתושבי העיר אף שאינם מתגוררים בה בקביעות, נספרים כחלק ממנין החולים המשפיע על צבעה של העיר. כמו כן היו ערים שמצאו דרכים לכופף את צבע הרמזור שלהן.

כך למשל בבני ברק קראה העיריה לכלל התושבים, גם לאלו שלא חווים תסמינים, לבוא ולהיבדק במוקדי בדיקה שהוקמו ברחבי העיר, במטרה להוריד את אחוזי הבדיקות החיוביות מבין כלל הבדיקות הנעשות לתושבי העיר, מה שישפיע על מעמד העיר במסגרת מודל הרמזור.

קורונה חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד