ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גילתה תושייה

בריטניה: בת 5 הצילה את אביה שלקה באירוע מוחי

בריטניה: אב שהה בביתו יחד עם שתי בנותיו כאשר לקה באירוע מוחי. בתו בת ה-5 גילתה תושייה, פעלה בהתאם להנחיות שקיבלה והצילה את חייו • "איכשהו היא הצליחה לשמור על קור רוח ועשתה את כל מה שביקשו ממנה"

בריטניה: בת 5 הצילה את אביה שלקה באירוע מוחי
ילדה מכסה עיניים צילום: unsplash

הילדה שהצילה: אם סוריאקומר בן 34, אב לשתי בנות בשם אוואנה ואריה, בנות חמש ושלוש, מתגורר בבריטניה. בשבוע שעבר הצילה בתו בת ה-5 את חייו לאחר שלא איבדה את עשתונותיה, ופעלה בהתאם להנחיות שקיבלה אחרי שאביה קיבל אירוע מוחי קשה.

האב היה עם שתי בנותיו בבית, כאשר חווה לפתע שבץ מוחי ואיבד את הכרתו. בתו אוואנה לא איבדה את עשתונותיה, ובמקום לבכות, שמרה על קור רוח ופעלה בבגרות. היא לקחה את אחותה הקטנה בידה ויצאה מהחדר, ומיד ניגשה להתקשר לאמא שלה.

אמה, סינדו, רופאה במקצועה, הזמינה מיד אמבולנס, אך בה בעת הדריכה את בתה מה לעשות עד שיגיעו כוחות ההצלה. בהדרכת האם העבירה אוואנה את אביה לתנוחה בטוחה, ודיווחה על מצבו עד להגעת כוחות ההצלה. בבית החולים התגלה כי האב סובל מגידול במוח, שהוסר בהמשך בניתוח.

"היא קודם כל שמרה עליה, הוציאה אותה מהחדר ואז התקשרה להזעיק עזרה. איכשהו היא הצליחה לשמור על קור רוח ועשתה את כל מה שביקשו ממנה." אמר האב.

האב הוסיף כי "לא הייתי בהכרה במשך חמש דקות וכשחזרתי להכרה הייתי מאוד מבולבל. רק בבית החולים הבנתי את חומרת המצב שנקלעתי אליו. נגע ללבי שהפרמדיקים שהיו אצלנו בבית סיפרו לי שהם נדהמו מהאופן שבו אוואנה התנהלה, למרות שכל המצב ודאי הבהיל אותה מאוד".

לאחר שהפרשיה התפרסמה, ניצלה המשפחה את תשומת הלב כדי לגייס כסף לטובת מחקר גידולי במח בבריטניה.

בריטניה מוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד