י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נשאר במשך שעות

המומחים חלוקים בדעתם: הנגיף מדבק גם באוויר?

המומחים חלוקים בדעתם בתשובה לשאלה האם נגיף הקורונה מסוגל לעבור מאדם למשנהו, גם אם לא נפגשו ביניהם אלא דרך האוויר | קבינט הקורונה האזרחי סבור שהתשובה היא: כן

המומחים חלוקים בדעתם: הנגיף מדבק גם באוויר?
הרחוב החרדי בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קבינט הקורונה האזרחי, גוף בו חברים מומחים שלא נושאים תפקידים רשמיים בשירות הממשלה, פרסם אזהרה חריגה על כך שבחלל סגור שאינו מאוורר, חלקיקי נגיף הקורונה נשארים "פזורים" באוויר במשך מספר שעות, גם לאחר עזיבת החולה את החדר. התוצאה: אדם יכול להיכנס אחרי חצי שעה לחדר ולהידבק בנגיף, אם אכן רסיסים ממנו פזורים בחלל.

אם האזהרה אכן נכונה, היא משנה את כל מה שידענו על זהירות מפני הנגיף, שכן כיצד בכלל ניתן לדעת מי למשל שהה לפנינו בחדר המדרגות והאם הוא נשא של הנגיף, שלא לדבר על מעלית שהיא חלל סגור וקטן.

מה שברור הוא כי רבים מבין הנדבקים בקורונה לא יודעים בעצמם היכן נדבקו. ישנן עדויות על אנשים שנקטו משנה זהירות ונמנעו מיציאה מהבית אם לא למורך הכרחי, אך נדבקו בנגיף.

כעת ניתן לשער שהם נדבקו בחדר בו שהו בגפם, בחדר המדרגות או במעלית או במקום אחר בו זהה לפניהם חולה קורונה אך לא הייתה להם כל סיבה להישמר או לעטות מסכה באותו חלל סגור, כל עוד לא ידעו כי הנגיף מרחף בחלל החדר ועלול להישאף לריאותיהם.

עם זאת, האזהרה פורסמה מבלי שאיש מקצוע מוכר חתום עליה, כך שאין לדעת עד כמה היא משקפת את הדעה המקצועית המובילה ואם היא אכן נכונה, נחקרה ונמצאה נכונה.

 

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד