י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רבנים ואישי ציבור השתתפו בטקס להוקרת מתנדבי זק"א ת"א

את המשא המרכזי נשא הרב הראשי הגרי"מ לאו: "מעשיכם הנשגבים שבינת אנוש לא תבין זאת" • רב הארגון הגר"י רוז'ה: "אתם המתנדבים ערים גם לקולות שאינם נשמעים של נפטרי ישראל ויודעים להקשיב להם ולדאוג לכבודם האחרון כראוי" •  רב משטרת ישראל סנ"צ הרב רמי ברכיהו הודה אף הוא למתנדבים וכך גם ח"כ הרב אבוטבול

רבנים ואישי ציבור השתתפו בטקס להוקרת מתנדבי זק"א ת"א
בטקס ההוקרה צילום: קובי כץ

בכנס צנוע ומרשים לסיכום שנת עשייה תש"פ, שנת ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, התכנסו מתנדבי ארגון זק"א תל אביב לפי הנחיות התו הסגול בחצר בסיס המתנדבים ברידינג תל אביב.

מנכ"ל זק"א הרב צבי חסיד פתח בדברים וציין ש"דווקא השנה עמדנו על קיום הטקס למרות הקורונה, כדי להוקיר ולעלות על נס את המתנדבים שעמדו בחזית המערכה, שנים של הכנות לשעת חרום עמדו במבחן וברוך השם עברנו בהצלחה. מעל 1,100 נפטרים נפלו במגיפה עד היום ללא זעקות שבר על ניהול המשבר, במגבלות של ארבעה נקודות טהרה בכל הארץ לא נדחתה הלוויה אחת למרות המגבלות, כי מתנדבי זק"א ת"א התייצבו למערכה ונתנו גב, שינעו מדן ועד אילת נפטרים, סייעו למשפחות בקיום הלוויות דרך הבית למען יוכלו להיפרד גם חולים ומבודדים, והיו נכונים לכל משימה מטעם פורום חברות הקדישא בישראל. פעילות זו נעשתה לצד עוד מגוון רחב של משימות וטיפול בכל אירוע שיגרה של מב"ט או מקרה מוות בהם פעלו המתנדבים במסירות".

רב הארגון הגאון רבי יעקב רוז'ה, העלה על נס את המתנדבים הערים לכל קריאה. "ראש השנה זה חג של שמיעה, הקשבה למגוון של קולות, זהו מוסר השכל על הצורך בהקשבה לזולת לכל קול גם של יגון, בכי, תחינה ובקשה, אתם המתנדבים ערים גם לקולות שאינם נשמעים של נפטרי ישראל ויודעים להקשיב להם ולדאוג לכבודם האחרון כראוי".

דבר ברכה השמיע מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל שהודה למתנדבים על שיתוף הפעולה לאורך כל השנה ובעידן הקורונה בפרט.

את המשא המרכזי נשא הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, אשר מדי שנה מגיע לאירוע זק"א תל אביב להביע את חיבתו והערכתו לפעילות המתנדבים. הרב הרחיב על ההזדמנות המיוחדת של החג לבוא בתשובה תפילה וצדקה והקדוש ברוך הוא מקבל את זה. "יחד עם מעשיכם הנשגבים שבינת אנוש לא תבין זאת איך מתנדבי זק"א מחרפים נפשם למען הזולת, נוכל לבוא לקראת יום הדין".

דברי ברכה נשא גם רב משטרת ישראל סנ"צ הרב רמי ברכיהו. מצגת מיוחדת הופקה לאירוע על פעילות המתנדבים בימי הקורונה. ותעודות הוקרה מרשימות "אות התנדבות למופת" חולקו לעשרה מתנדבים מובילים בפעילות בעידן הקורונה.

בסיום השמיע דברי תודה ח"כ הרב משה אבוטבול וניצל את המעמד להודות לרב הארגון הרב רוז'ה שליווה את העיר בית שמש בכל הנדרש בתחום כבוד המת ואף במקרה אישי בו הרב רוז'ה דאג למשפחתו במסירות.

למתנדבים חולק שי נאה לחג, שופר ולוח שנה מהודר מתנת רשת "יש". על הצד האומנותי הופקד הקלידן והזמר יהודה רושגולד שהנעים במהלך כל הערב בשירי הזמן.

 

זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד