י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תשואה, לא בכל מחיר!

אנחנו לא יכולים לשלוט באורך החיים, אך יש לנו את הכוח לשפר את איכות החיים. באמצעות סיפורם של שני משקיעים שרכשו דירות להשקעה, תוכלו ללמוד כיצד לא משפרים את איכות החיים • בואו לבחור בדרך הנכונה. אתם בסגר? זה הזמן לחשבון נפש כלכלי ולשינוי תפיסה תודעתי – תשואה, לא בכל מחיר

תשואה, לא בכל מחיר!
קריסה צילום: pixsabay

סוכות מסמל את העובדה שהעולם זמני. אנחנו אורחים לרגע. באים והולכים. בתווך חיים קצת. אין לנו באמת שליטה על אורך החיים למרות שעלינו לשמור עליהם ככל שרק ניתן, אבל יש לנו בהחלט שליטה על איכות החיים שלנו. אנחנו יכולים ליצור לעצמנו חיים יותר טובים. הנה, קחו סיפור:

הוא חסך במשך שנים פרוטה לפרוטה, לקח הלוואות משלושה גמ"חים במקביל וצבר די כסף עבור הון עצמי בו תכנן לרכוש דירה להשקעה. הבכור כבר החל ללמוד בישיבה קטנה ובבנק אישרו הלוואת משכנתא על דירה קטנה בפריפריה. לא בלוד או ברמלה, אלא בחדרה. הוא כבר השתעשע במחשבון וראה את התשואה העתידית שתכסה את החזרי המשכנתא ואת הלוואות הגמ"ח הרבות שנטל אבל לא לקח בחשבון את ההוצאות.

דירה להשקעה דורשת תחזוקה וככל שהיא ישנה וזולה יותר, (פחות ממיליון שקלים), היא עלולה להיות בעייתית יותר. מהר מאוד התברר לו שעם מספרו של השוכר החייכן על צג הטלפון, הולכים להם עוד כמה מאות שקלים. פעם סתימה בכיור ופעם נתיך שקפץ. לעיתים מדובר באלפים, כך כאשר "הלכו" הקולטים וכך כאשר התפוצץ צינור בסלון.

בסופה של שנה התברר שהתשואה האמיתית נמוכה בהרבה מהתחזיות. וההשקעה הרבה לאורך השנה לא הוכיחה את עצמה גם כאשר הפך עצמו לשרברב, החליף ברזים, הדביק קרמיקות ואפילו למד לתקן שקעים בקירות הישנים. הוא לא לבד. לא חסרים "משקיעים" שהיטלטלו בדרכים, באוטובוסים ורכבות כדי לגלות שדירות להשקעה אינן מציאה גדולה. והקורונה? קחו עוד סיפור:

"בניסן התעכב תשלום השכירות ולימדנו זכות על השוכרים. אבל באייר הכסף כלל לא הופקד וכך גם בסיוון. כל הטלפונים נענו בקורונה. 'אנחנו בחל"ת'. 'לא אישרו לנו עדיין דמי אבטלה' וכן הלאה. בתמוז חזרו לשלם אבל ביקשו הנחה ופריסה של החוב. חישבנו שאם נחפש דיירים חדשים אנחנו עלולים להישאר עם דירה ריקה כמה חודשים ושכרנו ייצא בהפסדנו. הסכמנו. עכשיו הגיע הגל השני של הפיטורים והחל"ת, לא צריך לומר שתשלום החודש הזה לא הופקד... אנחנו שוקלים למכור וכבר הודענו להם שייערכו לכך שיבואו לראות אותה".

מומחי ההשקעות של 'בסדנו' אומרים שהתופעה אופיינית לשנים האחרונות וביתר שאת לשנה האחרונה. עליית המחירים המטאורית של העשור הקודם הורידה את התשואות ושחקה בצורה ניכרת את הכדאיות שבדירה להשקעה. "אנחנו מציעים לאנשים שרוצים להשקיע לשאול את עצמם באיזו דרך הם רוצים ללכת. האם הם רוצים להעסיק את עצמם בהשקעה ולבזבז עליה את זמנם היקר, או שהם בוחרים שמישהו אחר יעשה זאת עבורם. מי שפונה לחברת ניהול שתדאג לתחזוקה, לגבייה ולמציאת דיירים, מצמצם את התשואה שלו אבל... גם את כאב הראש שלו".

ומכאן להצעה מעשית שאולי כדאי לכם לשקול: מי שהחליט להשקיע ממאה אלף שקל ומעלה, יכול לעשות זאת לבד, בכוחות עצמו, או באמצעות בית השקעות כמו בסדנו. כל אחד בוחר לעצמו את הדרך. אפשר לתת למישהו אחר לעבוד בשבילך ואפשר לעבוד בעצמך. שתי הדרכים טובות ולכל אחת מעלות וחסרונות. חלק לא מבוטל מהשירותים שמציעים בעלי המקצוע ניתן לביצוע בשיטת 'עשה זאת בעצמך'. ובכל זאת, רוב האנשים לא יבחרו לסחוב את הרהיטים שלהם מדירה לדירה על גבם...

"אצלנו בבית לא מגהצים! אנחנו מכבסים את החולצות ושולחים למכבסה שם מגהצים ומחזירים לנו אותן מנוילנות וחלקות למשעי. הם לוקחים על כל חולצה חמישה שקלים וזה עולה לנו 150 שקל בחודש עבור שלושים חולצות, שבע בשבוע. אנחנו יכולים לגהץ לבד אבל מעדיפים שמישהו אחר יעשה זאת בשבילנו. זה הפינוק שלנו", מספר אהרון, מנהל תיקי השקעה פרטיים ומוסיף: "יש אנשים שהפינוק שלהם הוא שמישהו אחר יטרח לנהל את כספי ההשקעה שלהם, שישבור את הראש וישיג להם תשואה. הם מעדיפים לא להתעסק עם זה. אני מכיר הרבה מאוד אנשים, גם מהציבור שלנו שמעדיפים לשלם כמה שברי אחוזים כדי להוריד מהראש שלהם את העיסוק בניהול הפרטני של ההשקעה. ואני לא מדבר על אנשים חסרי אחריות אלא על אנשים ששוקלים ומודעים לסיכויים ולסיכונים ובכל זאת בוחרים לא להתייגע היכן שלא צריך".

איכות החיים אצלכם בידיים. השאירו פרטים כאן כדי שהכסף שלכם יעבוד בשבילכם>>

בסדנו השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד