ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אירוע חמור"

אנטישמיות במזרח מוסקבה: קהילת שמיר הותקפה על ידי אנטישמי

קהילת שמיר שבמזרח מוסקבה חוותה אירוע מטלטל, כאשר אנטישמי השתולל ניסה לפרוץ לחצרות בתי הקהילה, שבר את השלט הנושא את שם הקהילה והשליך בזעם את המנורה שהקימה הקהילה היהודית מקומית. התושבים נעלו את הדלתות מחשש לחייהם והזעיקו את המשטרה שעצרה אותו

אנטישמיות במזרח מוסקבה: קהילת שמיר הותקפה על ידי אנטישמי
המנורה שנעקרה צילום: קהילת שמיר

בימים האחרונים התרחש אירוע אנטישמי קשה בקהילת "שמיר" במזרח העיר מוסקבה. כך דיווח שירות המעקב אחר אנטישמיות של RJC ומרכז SOVA.

עדי ראייה מספרים על צעקות של סיסמאות אנטישמיות מצד התוקף וניסיון פריצה שלו לחצרות בתי הקהילה, שבירת השלט עם הכיתוב "שמיר", ונדליזם כלפי תיבת הדואר, השלכה הרסנית של המנורה שהקימה הקהילה ובנוסף לכך פגיעה קלה ברכב השירות של רב הקהילה ברל ציסין. אנשי הקהילה שנעלו את דלתות בתיהם באזור הזעיקו את המשטרה המקומית. שוטרי אכיפת החוק עיכבו את התוקף ולקחו אותו לתחנת המשטרה בפרובו.

לדברי רב קהילת "שמיר", ברל ציסין: "לשמיר לא היו סכסוכים עם התוקף, ואירועים כאלה לא קרו בקהילה מאז תחילת שנות האלפיים. RJK עוקבת אחר התקדמות החקירה בנושא פשע זה. אנו מצפים כי המניעים האמיתיים של התוקף יילמדו היטב, והוא עצמו ייענש".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הגיב על האירוע ואמר כי "אירוע חמור זה לא יחיד מסוגו, ומתרחשים לצערנו מדי יום אירועים דומים ברחבי העולם כלפי קהילות יהודיות. כל אנטישמי לומד מהמקרים האחרים כשהוא רואה היעדר אכיפה וענישה, ולכן חייבים לשים את היד על הדופק ולעצור את הפורעים האלו מבעוד מועד. אנו מברכים את משטרת מוסקבה שמטפלת בפוגע ואנו מקווים שהשלטונות החוק ברוסיה יתייחסו למקרים אלו במלוא החומרה למען יראו וייראו. צריך לפעול ביד קשה כלפי אנטישמיות בכל מקום בעולם".

מוסקבה אנטישמיות ברוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד