ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השוואת התפילות להפגנות

השר החילוני למנדלבליט: "איפה חילול השם שיש פה" • צפו

"2,500 שנה היהודים נכנסו לכבשן האש כדי להתפלל. איך אתה משווה בין תפילה לבין הפגנה?". זעק השר אמסלם במליאת הכנסת כלפי היועמ"ש מנדלבליט חובש הכיפה וסיפר: "אני כל בוקר מתפלל – אני בלי כיפה – אני מתפלל שלעולם, שהקב"ה ייתן לי לעשות קידוש שם שמיים" • צפו

השר החילוני למנדלבליט: "איפה חילול השם שיש פה" • צפו
אביחי מנדלבליט/דודי אמסלם צילום: תומר נויברג/דודי אמסלם, פלאש 90

במהלך נאום שנשא השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' במליאת הכנסת, הוא זעק נגד ההשוואה בין התפילות בבתי הכנסת להפגנות בבלפור.

השר אמסלם זעק נגד היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט - חובש הכיפה, שמאפשר את ההפגנות: "מה הקשר בין ההפגנות לבין תקנות שעת חירום? מה הקשר בין הפגנות לבין תפילה? איך בן-אדם בכלל גם דתי משווה בין הפגנה לבין תפילה? אני כל בוקר מתפלל – אני בלי כיפה – אני מתפלל שלעולם, שהקדוש-ברוך-הוא ייתן לי לעשות קידוש שם שמיים".

"איך אתה משווה?", תקף אמסלם את מנדלבליט, "2,500 שנה היהודים נכנסו לכבשן האש כדי להתפלל. איך אתה משווה בין תפילה לבין הפגנה? הפגנה אתה יכול לעשות עוד שבועיים, תפילה אתה חייב להתפלל כל יום. אני צריך ללמד אותך, מר מנדלבליט? איפה חילול השם שיש פה. זה לא מעניין אתכם בכלל. איך אתה משווה בכלל בין הפגנה לבין תפילה?". זעק השר החילוני בגרון ניחר. 

"יש שם 15,000 איש, 10,000 איש שכל יום יושבים, עושים שם חינגות. מה, אתם לא רואים שהנגיף הזה מתפשט? אתם לא רואים מה קרה לנו במדינה? אבל איך אמרתי, זה לא חשוב כרגע, זה לא הסיפור של ה-5,000 או 10,000 איש שם, או כאן בכיכר 500 איש. כשאנשים בטלוויזיה ראו את זה במשך ארבעה חודשים, כל בר דעת – דרך אגב, זו לא שאלה משפטית", אמר השר.

השר המקשר המשיך וזעק: "כל בר דעת שיושב בבית רואה את זה ואומר: רק שנייה, אז למה שאני לא אלך לבקר את אימא שלי? לא הבנתי. למה אני צריך להשאיר אותה לבד? למה אני לא יכול ללכת ללוויה, חס ושלום, של בן משפחה שלי או חבר? למה אני לא יכול ללכת לבית הכנסת להתפלל? למה אני לא אחתן את הבת שלי במרחב הפתוח, בחוץ, בחצר, 200 איש? למה אתם שולחים משטרה לפזר את החתונה? 200 אנשים בחוץ, בכפר, במרכז הכפר, לא במבנה. למה אי-אפשר להתפלל, דרך אגב, בחוץ, לא במבנה, עם כמות כזו של אנשים? אבל להפגין – חס ושלום. זה הדבר הכי חשוב במדינת ישראל, בכלל באנושות. מה זה הפגנה לעומת ערך חיי אדם? בטל בשישים. מה זה בכלל? אני כל פעם צובט את עצמי".

בהמשך הנאום שסטה לנושאים אחרים אמר השר אמסלם: "אני רואה את הציבור הישראלי, אני רואה את מה שקורה, אני מתפוצץ בבית. אני לא מאמין. כל יום אני רואה את אחוז הנדבקים – 7,000 איש, כמעט 40 מתים ביום. אני נחרד. כבר לא מעניינת אותי הפוליטיקה, יש פה ציבור. אבל אצלכם הכול פוליטיקה. מנדלבליט עוד בא ומתעקש על ההפגנות, אני לא מבין מאיפה ההיגיון הזה שלו. אמרתי לו באחת מישיבות הממשלה: אתם יודעים מה? אתה, מלצר, וחיות, קחו אחריות על הקורונה, טפלו בה. אתם תחליטו מה שאתם רוצים, רק תביאו מזור לעם ישראל. בבקשה, תחליט מה שאתה רוצה – הפגנה. טפל לנו במחלה, אולי אתה גאון. אולי מלצר גאון גדול. הוא וחיות, טפלו במחלה, במחלה, בווירוס – בבקשה".

"אם פה היועץ המשפטי, חיות, בית המשפט, מאפשרים להם, וזה כמעט הדבר הכי חשוב, יותר מתפילות יום כיפור. אז הם אומרים לעצמם: עזוב. זו לא שאלה של איזו נוסחה אטומית. אני מבין לא פחות ממנדלבליט, אני מבין לא פחות מחיות. אם הם מרשים לכל אלה להתכנס כאן, אז למה שאני לא אלך עם הילדים שלי עכשיו לבקר את אימא שלי, לבוא להתפלל עם 1000 איש? להפך, בתפילה עוד אתה בא לשם שמיים. הוא לא יכול לדחות את ההפגנה בשלושה שבועות? מה הוא משווה לתפילה? מה נגיד היהודים? אל תתפללו שלושה שבועות? הרי הוא צריך להתפלל שלוש פעמים ביום, מה לעשות? אי-אפשר לצבור את התפילות, שבסוף נתפלל, מה שנקרא, שלוש פעמים כפול 30 ביום אחד. זה לא עובד ככה".

דודי אמסלם הסביר לח"כים במליאה: "לכן האבסורד שקורה כאן, לדעתי, זה אמון הציבור שנפגע. ולכן המשימה היא, בגדול, שהציבור ירגיש שיש בלגן במדינה. שאלתי את עצמי: למה הם עושים את זה? הרעיון הוא פשוט מאוד. איך אמר לפיד? ב-77 נפלה הממשלה לא בגלל הפגנות. הם רוצים לייצר כאוס. כשהציבור ישב בבית, ירגיש שהמדינה יצאה משליטה. יצאה משליטה. הכול יצא משליטה פה. כל יום אתה שומע את המספרים עולים. אני חושב שלאן שמנדלבליט הביא אותנו זה אסון. זה בן אדם אחד – אני מעולם לא תיארתי לעצמי שיהיה בן אדם אחד שיעשה כזה נזק למדינה, והוא עוד פקיד. לא האמנתי. לא העליתי על דעתי שיש אופציה כזאת. אבל תראו לאן הגענו. 7,000 חולים ביום. 11% מהבדיקות הן חיוביות. קרי, אתה הולך ברחוב – סביר להניח שאחד מעשרה אנשים הוא חולה, אולי קצת פחות אבל באחוזים ניכרים מאוד".

"והעיקר ההפגנות, מתווכחים. וכחול לבן משווים בין הפגנות לבין תפילות. מה הם טוענים? תראה את הטענה האבסורדי: יש מיליון מתפללים ו-15,000 מפגינים. קודם כול, זה הבלוף הכי גדול והשקרים הרגילים. הרי המתפללים מתפללים במניינים של 20–30. הרי יש 9 מיליון איש במדינת ישראל. אז מה? זה שלושה בבית כזה, ארבעה בבית כזה, הכול בסדר. אין התכנסות אחת של 15,000 או 10,000 או 5,000. הרי הרעיון זה לא במספר אנשים שמתפללים – זה בהתכנסות שלהם".

"דבר שני", אמר השר המקשר בין הממשלה לכנסת, "בתי הכנסת לא מסוקרים מהבוקר ועד הלילה על-ידי הטלוויזיה, ולא מופקים בטלוויזיה. עכשיו, הציבור במדינת ישראל, ילדים, נערים, חיילים, חבר'ה צעירים – הם לא מפגרים כמו שחושבים. אמרתי: לא מדובר באיזו נוסחה כימית מסובכת שלא מבינים. מבינים. חבר'ה, אם להם מותר, למה אסור לי לשחק כדורגל עם החברים שלי? בוא תסביר לי. מר מנדלבליט, בוא תסביר לילדים בחוץ. בוא תסביר להם שזה חוקתי. בוא תסביר להם אתה. לכן, דרך אגב, הצעת החוק הזו נולדה בגלל הסיפור הזה, בגלל שכל הדבר כבר הוסדר בחוק הקורונה בעיקרון". כך השר.

חילול השם אביחי מנדלבליט דוד אמסלם ההפגנות בבלפור קורונה סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד