ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יריות בנגמ"ש

'בין הפטיש לסדן': עיתונאי הימין מתכתשים

בסוף השבוע שעבר פרסמו עורך 'מקור ראשון' חגי סגל, ועיתונאי 'מעריב' קלמן ליבסקינד מאמרים בהם הציעו לפתור את המשבר של חקירות נתניהו והניהול הכושל של המדינה בדמות עסקה: "פרישה תמורה סגירת התיקים הפליליים" • 'מתנגדי הצעת ההסדר לנתניהו' האשימו כי העיתונאים ליבסקינד וסגל מתודרכים ונפגשים עם היועץ המשפטי לממשלה • האשמה שכזו לעיתונאי ימני בתקופה הנוכחית, מחייבת תגובה. הבוקר היא הגיעה

'בין הפטיש לסדן': עיתונאי הימין מתכתשים
קלמן ליבסקינד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סדק מכוער נבקע ונפתח - עד כי נדמה ואנו קרובים ליום בו הסדק יתרחב לכדי תהום עמוקה ופעורה - בקרב ציבור 'עיתונאי הימין' או 'עיתונאי הציונות הדתית' איך שנח לכם לקרוא להם.

המשבר החל כאשר בסוף השבוע שעבר פרסמו עורך 'מקור ראשון' חגי סגל, ועיתונאי 'מעריב' קלמן ליבסקינד מאמרים, שעיקרם "מצבו המשפטי מונע ממנו להיאבק כראוי עם משבר הקורונה. המצב הכלכלי והבריאותי בכי רע, ולמצבו המשפטי של נתניהו יש תרומה מכרעת לכך". לכן הציעו העיתונאים לפתור את המשבר בדמות עסקה: "פרישה תמורה סגירת התיקים הפליליים". 

המאמרים הנ"ל גררו תגובות רבות משאר עיתונאי הימין, חלקם טוענים בלהט "באם נתניהו מתקפל, לא יקום כאן מנהיג ימין שלא יוכנע על ידי השמאל". עוד הוסיפו לטעון 'מתנגדי הצעת ההסדר לנתניהו' שהעיתונאים ליבסקינד וסגל מתודרכים ונפגשים עם היועץ המשפטי לממשלה. האשמה שכזו לעיתונאי ימיני בתקופה הנוכחית, מחייבת תגובה. הבוקר היא הגיעה.

בתגובה למתקפה כתב הבוקר ליבסקינד מאמר תגובה ארוך תחת הכותרת 'הערוגה המסוכנת' כותב ליבסקינד ומכחיש את הדיווחים על הפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה "השבוע המציאה החבורה הזו תדרוך מסתורי, שלא היה ולא נברא, שהעניק, לכאורה, היועץ המשפטי לממשלה, לעיתוני הציונות הדתית, ובהם לכותב שורות אלו". 

עמית סגל (עיתונאי נחשב בפני עצמו, והבן של...) צייץ בתגובה להתכתשות "כל מילה. אין גבול לרשעות ואין איש שיחמוק מהחרב המתהפכת של משטרת המחשבות, הפעם למרבה הצער מימין הקלות הבלתי נסבלת שבה אפשר להשמיץ על בסיס עובדתי שקרי, ברוטב אבחנות סוציולוגיות על הציונות הדתית 'הבוגדנית'(!) - בומרנג שיחזור למשגרו, והכתמת מאבק ראוי מאין כמוהו".

עוד הוסיף סגל לסיום: בזמנו סיפרה האגדה שגם על סטאלין יש תיק בנ.ק.וו.ד. במשטרת המחשבות הנוכחית גם ליבסקינד וחגי סגל חשודים בשמאלנות וחתרנות.

אבישי גרינצייג ב'גלובס' התייחס גם הוא לדרמה בימין, וכתב "השבוע הפך קלמן ליבסקינד, שתחקיריו על מערכת אכיפת החוק נישאו על גלי האהדה של הליכוד, לשופרו של מנדלבליט, והוא לא היחיד. אנשי תקשורת בעלי דעות ימניות נמצאים בין הפטיש לסדן: משמאל, תוקפים ומשמיצים אותם ובימין דורשים מהם הזדהות מוחלטת עם דף המסרים של נתניהו".

עוד הוסיף גרינצייג "אין שום בעיה לבקר עיתונאים. זה לחלוטין חלק מהפלורליזם, הבעיה היא כשהביקורת מלווה בשקרים, קונספירציות, חירטוטים וסטריאוטיפים מכפישים שמנותקים מהעובדות ומעצם הדיון בטקסט. כשכל הנ"ל לא נעשה על ידי צייצנים אלמוניים אלא על ידי מובילי דעת קהל - זה חמור ומדאיג".

העיתונאי רועי שרון כתב וסיכם "מה שקלמן ליבסקינד מבצע הבוקר בחבורת ״אנשי התקשורת״ של נתניהו, לא עשה איש מעולם, לא בשמאל ולא בימין. גם סופר טאנקר לא יכבה את השריפה הזאת".

נקווה שכן.

קלמן ליבסקינד חגי סגל עמית סגל ראש הממשלה בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד