ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צפו בתיעוד

הרפתקה לפרשת השבוע: כרמלי נס מפני התנין הנזעם • צפו

באחד ממסעותיו המסעירים של יצחק כרמלי, הוא שט בנהר הזמבזי שם פגש בחיות רבות, בתוכן פגש בחיה האימתנית והמסוכנת ביותר בטבע - התנין • צפו בכרמלי הבורח מהתנין ואוחז בתנין בן שנה

הרפתקה לפרשת השבוע: כרמלי נס מפני התנין הנזעם • צפו
תנין. אילוסטרציה צילום: unsplash

פרשת האזינו: "חמת תנינים יינם וראש פתנים אכזר"

הוא נחשב לאחת החיות האכזריות ביותר, הוא ערמומי, טורף על, לפעמים מתגבר גם על אריה, בממוצע, נהרג ממנו כל יום אדם אחד, רק באפריקה. אין מי שימלט ממלתעותיו, הנשיכה שלו נחשבת לחזקה ביותר שבין בעלי החיים. 22 קליניוטון ובעברית, 2.2 טון כח. בחיה הזו זה התנין

כרמלי עם התנינים. קרדיט: יצחק כרמלי

יצחק כרמלי מספר ל'בחדרי חרדים': "נתקלתי בו לא מעט במסעותיי, באחת מהן זה היה יותר מידי. בעת שיט שערכתי על נהר הזמבזי, המנקז 10 מדינות אפריקניות. צפיתי בהיפופוטמים, ג'ירפות, פילים ועוד, התקרבתי כמה שיותר לגדות הנהר, חיפשתי את נקבות התנין, המגיעות להטיל ביצים ביבשה על שפת הנהר.

נתקלתי ואף הרמתי תנין צעיר, או אז הופיעה אמא תנינה, ניסיתי להתגרות בה, שרקתי לה, תוך כדי שאני מסריט".

ממשיך כרמלי ומתאר את רגעי הפחד: "זה ארך פחות משנייה, אם זה היה יותר, לא הייתי זוכה לספר לכם על כך. כשלפתע זינקה האמא - תנין לכיווני, היה זה כהרף עין.

אני זוכר שהצלחתי להעלות במחשבתי סוג של וידוי".

מסיים כרמלי ומסביר: זה היה נס, נס גלוי. חברי למסע שעמד לצידי, בעל תואר בקראטה ואמן זריזות, שזריזותו לא פחות מהתנין שמשקלו מגיע לטון, הדף אותי בהינף יד. עפתי אחורה, תוך כדי ההסרטה, וכך ניצלתי. (המערבולת הויזואלית שבסרטון, היא תוצאה של ידי המועפת עם המצלמה.)"

שבת שלום

 

תנין יצחק כרמלי מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד