ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאבק בין כחול לבן לליכוד

החקיקה מתעכבת בכנסת: ההפגנות לא יוגבלו קודם יום הכיפורים

הליך החקיקה שיוביל לעצירת ההפגנות בתקופת הסגר המהודק שיחל היום מתעכב ונראה כי לא יושלם היום. המשמעות: קיום ההפגנות יותר עד אחרי יום הכיפורים אז תושלם החקיקה ותבוא להצבעה. שר הבריאות אדלשטיין החליט להביא להצבעה בממשלה תקש"ח, בכחול לבן מתנגדים

החקיקה מתעכבת בכנסת: ההפגנות לא יוגבלו קודם יום הכיפורים
מחאת אלפים ברחוב בלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות ספורות טרם כניסת השבת ובכנסת טרם הושלם הליך החקיקה שיביא להגבלת ההפגנות בתקופת הסגר. על-פי המסתמן, אפסו הסיכויים להעביר את החוק השנוי במחלוקת קודם השבת ולפיכך הוא לא יעבור לפני יום הכיפורים. שר הבריאות רוצה להעביר בממשלה תקנות לשעת חירום במטרה לאסור התקהלות, אך בכחול לבן מתנגדים.

ההחלטה של אדלשטיין לדבריו, בהסתמך על חוות דעת רפואית הקובעת כי חלה סכנה בהתקהלות ועקב העובדה כי מלאכת החקיקה לא תסתיים היום.

בשעה זו עדיין מתנהל דיון בנושא בוועדת החוקה, תוך שאיפה של היו"ר יעקב אשר לסיים את הכנת החוק עוד קודם כניסת השבת, כדי להצביע על כך במליאה באופן סופי מייד לאחר יום כיפור.

עיכוב החקיקה יאפשר את קיום הפגנות למרות הסגר המהודק שיחל בעוד זמן קצר על פי ההנחיות שאושרו ביומיים האחרונים בממשלה ובקבינט הקורונה.

אדלשטיין מסר: "מול עיניי נמצאת לפני הכול בריאות הציבור. לא אאפשר סיכון חיי אדם בהתקהלויות בכלל ולא בהפגנות ולא בבתי הכנסת ".

הבוקר (שישי) אף נרשם עימות חריף בוועדת החוקה, כאשר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' תקף בפתח הדיון ואמר: "אין אפשרות לסיים את החוק היום הכנסת ללא הסכמת האופוזיציה. אתמול נערכו מעל 60 הלוויות של חולי קורונה. אנחנו לקראת קפיצה משמעותית בתמותה ומקבלים מסרים שאם יבואו אלפים לבלפור, אלפים יבואו לבתי הכנסת להתפלל בכיפור. כל מי שטוען שזה שטויות יישפט בבית דין של מעלה. יש מי שרוצים שההפגנות יימשכו כי זה מגביר את התמותה. אם החוק לא יעבור ובימ"ש העליון יקבל החלטה שהוא לא מאשר את התקנות לארבעה ימים יתרחש פה אסון אפידמיולוגי שלא חלמנו".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' התפרץ לדבריו ושאל: "מאיפה הבאת את זה? אל תשחק במוות של אנשים. אתה חולה נפש". ח"כ זוהר הגיב לו: "אל תהיה טיפש".

ח"כ יואב סגלוביץ' מ'יש עתיד' תל"ם אמר בוועדה: "יו"ר הקואליציה הוא גיבור של רפש, מטיח האשמות דמגוגיות מופרכות. העובדה היא שהסגר לא תלוי בחוק שלפנינו. לומר זאת זו רעות והבל רוח. הציבור עוד עלול להתבלבל מדברי הבלע האלו. הסגר ייכנס ב-14:00 והכלכלה תושבת".

יצוין כי הסגר ייכנס לתוקף בשעה 14:00 בצהריים ללא קשר לחקיקה.

בלפור הפגנות ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד