ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צורך חיוני - רק בתוך העיר

בשעה זו הסגר המהודק נכנס לתוקף; אלפי שוטרים פרוסים במחסומים

בשעה זו נכנס לתוקפו הסגר המחמיר שהוטל על מדינת ישראל על פי החלטת ממשלה ויימשך עד אחרי החגים. במסגרת ההגבלות בתי הכנסת נסגרים ותפילות יותרו בחלל הפתוח בלבד, בקפסולות יחד עם מסכות ושמירת מרחק • אלפי שוטרים נפרסים בשעה זו במחסומים ברחבי הארץ

בשעה זו הסגר המהודק נכנס לתוקף; אלפי שוטרים פרוסים במחסומים
סגר בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

החל משעה 14:00 (שישי) החל הסדר המהודק בכל רחבי ישראל ואלפי שוטרים יפרסו במחסומים. הסגר יימשך עד לאחר שמחת תורה, עם אפשרות לארכה. הסגר הכללי אוסר התקהלות לצורך תפילות, ואיסור יציאה למרבית העבודות.

עוד אישרה הממשלה, כי יציאה מהבית לצרכים שהותרו תהיה רק בעיר המגורים. לאדם עם מוגבלות תותר היציאה למרחק גדול יותר. בנוסף, רק בני משפחה קרובים יורשו להגיע לברית/הלוויה, ויציאה לטיסה תותר רק אם היא לפעולה מותרת כמו צורך רפואי (או למי שרכשו כרטיסים עד היום).

על פי אישור הממשלה, אסורה התקהלות החל משעה זו גם במרחב הפתוח, ואסור לצאת מהבית אלא למטרות חיוניות של עד 1000 מטר, מלבד פעילות ספורט.

בתי הכנסת ברחבי ישראל סוגרים החל משעה זו את שעריהם ותפילות מותרות רק במרחב הפתוח, במגבלה של עד 20 מתפללים בקפסולה, עם חובת מסכות ושמירת מרחק.

בממשלה אושרה החרגה לתפילות בבתי הכנסת ביום הכיפורים בלבד. אך כבר השבת בתי הכנסת כאמור יהיו סגורים.

במסגרת ההנחיות ביקשו להגביל גם הפגנות אלא שהחקיקה לא הושלמה קודם השבת, כך שעד להשלמת החקיקה יותר להפגין בכל הארץ. הדבר מעלה חשש כי קהילות יתקהלו ביום כיפור ויחזרו לביתם על ידי כינוס הפגנות בכל עיר כפי שנעשה במוצאי יום ראש השנה.

כוחות המשטרה בסיוע חיילי צה"ל השלימו את היערכותם לקראת הסגר המחמיר שהחל בשעה זו ברחבי הארץ. אלפי השוטרים והחיילים נפרסו במחסומים בכבישים הבינעירוניים ובתוך הערים על מנת לאכוף את התקנות. גורמים במשטרה מדגישים כי האכיפה תהיה נרחבת בהרבה מהצעדים שננקטו במהלך השבועות האחרונים.

המשטרה תקים מחסומים קבועים ומדלגים וכן תקיים סיורים ממונעים ורגליים בכניסה לערים ובתוכם, במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד, על אי פעילות של בתי עסק שפתיחתם נאסרה.

במשטרה מתכוונים לטפל במקרים של הפרות בוטות, ובמידת הצורך להטיל קנסות ולפזר התקהלויות אסורות ככל שיידרש. כך או כך, מדגישים במשטרה, הפעילות תותאם לשעון החיים המשתנה, מאפייני הגזרות השונות והתנהגות הציבור, וכן בהתאם להערכות המצב שיתקיימו ברמה הארצית והמחוזית. בנוסף יתקיימו סיורים אוויריים של מסוקי המשטרה לזיהוי הפרות חריגות והכוונת כוחות המשטרה בקרקע למוקדי הפרות.

במשטרה מדגישים, כי לקראת יום כיפור תשפ"א שיחל ביום ראשון הקרוב, תתקיים פעילות הסברה מול הרשויות המקומיות והקהילות השונות לצורך מניעה והקפדה על שמירת ההנחיות. במהלך יום כיפור, פעילות המשטרה תותאם למאפייני החג והתנהגות הציבור.

עוד אומרים במשטרה כי בכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית - עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות, הגבלות התנועה, ההתקהלויות האסורות ופעילות בתי העסק בהתאם לתקנות שהוטלו ע"י הממשלה, זאת לצד המשך אכיפת חובת עטית המסכות במרחב הציבורי וחובת הבידוד לחולים מאומתים ומחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

ישי שלם, ראש מחלקת מבצעים במשטרה ששוחח אמש (חמישי) עם כתבי המשטרה, הבהיר כי כוחות המשטרה שיהיו פרוסים בשטח לא יאפשרו קיום הפגנות שיערכו במטרה לאכוף את הסגר והגדיר אותן כ'הפגנות בכאילו'.

בנוגע לסוגיית התפילות אמר שלם: "נדאג שנושא התפילות, שהוא רגיש מאין כמוהו, נאכף כמו שצריך. עד יום כיפור נפעל מול הרשויות, אנשי הציבור והגבאים. יהיו מחסומים, כוחות ואכיפה איפה שצריך. אני קורא לציבור לנהוג באחריות ולא לקיים את ההתקהלויות שאנחנו מכירים ביום כיפור".

לדבריו, "עד יום כיפור נקיים מהלכים של הסברה מול הגבאים והרבנים כדי לראות שכל נושא התפילות, שהוא רגיש, מוטמע בהסכמה והבנה. אני מקווה שלא נדרש לטפל במקומות שבהן יהיו הפרות בוטות וקשות של התקנות".

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד