ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מבצע נגד השעון

ירושלים: העירייה מעמידה ברחבי העיר מאות עמדות הצללה

ראש העיר משה ליאון: "אנחנו נמצאים עכשיו במרוץ נגד השעון, במטרה לאפשר לכל מתפלל בירושלים מקום תפילה במרחב הפתוח. אנחנו משקיעים סכומי עתק בפתרונות מהירים לכל קהילה, באמצעות הקמת הציליות ומתחמי תפילות באוויר הפתוח"

ירושלים: העירייה מעמידה ברחבי העיר מאות עמדות הצללה
עמדת הצללה בחסות העירייה צילום: באדיבות המצלם

עם פרסום ההנחיות על סגירת בתי הכנסת והקריאה לערוך גם את תפילות יום כיפור בשטחים פתוחים, יצאו בעיריית ירושלים למבצע נגד השעון במטרה לחלק לכל הקהילות בירושלים שירותי הצללה שיאפשרו למאות אלפי המתפללים להתפלל במרחב הפתוח ולשמור על בריאותם לאור ההתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה.

מאז אתמול (חמישי), חילקה עיריית ירושלים באמצעות המנהלים הקהילתיים, מאות עמדות של הצללה לבתי כנסת בעלות של מיליוני שקלים, זאת בנוסף בסיוע לבתי כנסת בעלות של מיליון שקלים נוספים בערב ראש השנה, והחלוקה נמשכת גם בשעות אלו במאמץ לוגיסטי חסר תקדים של עובדי העירייה, המנהלים וגבאי בתי הכנסת ברחבי העיר.

ראש העיר משה ליאון אמר "אנחנו נמצאים עכשיו במרוץ נגד השעון, במטרה לאפשר לכל מתפלל בירושלים, מקום תפילה במרחב הפתוח. אנחנו משקיעים סכומי עתק בפתרונות מהירים לכל קהילה, באמצעות הקמת הציליות ומתחמי תפילות באוויר הפתוח".

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לשר הפנים הרב אריה דרעי שדאג להעביר תקציב מיוחד לעיריות בכלל ולירושלים בפרט על מנת שיוכלו לסייע לכל בית כנסת וקהילה שזקוקה לסיוע בהתמודדות עם המעבר המורכב מבית הכנסת למרחב הפתוח". הוסיף ראש העיר.

ראש העיר יצא גם בקריאה לגבאים ומארגני המניינים: "אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לכל גבאי בתי הכנסת והמתפללים: השעה היא שעת חירום לאומית. לצערי, אנחנו כעת מתחילים לראות את האפקט של תפילות ראש השנה בבתי הכנסת. גם אלו ששמרו על ההנחיות, לצערי הגדול, נדבקו. אין לנו את הפריבילגיה להמשיך במציאות הזו".

לסיום אמר ליאון, "אני ועיריית ירושלים מגוייסים לסייע לכם על מנת לאפשר לכם לעבור את תפילות יום הכיפורים במרחב הפתוח. נכון, זה לא הכי נח, אבל חיי אדם חשובים יותר מכל דבר אחר. שוחחתי עם גדולי ישראל בימים האחרונים, והם ביקשו ממני לעשות הכל על מנת להוציא כמה שיותר מניינים למרחב הפתוח, אנחנו פה לשירותכם, לסייע בכל הנצרך, אבל בשביל להצליח אנחנו צריכים גם אתכם, גבאים ומתפללים יקרים. כל אחד יכול לפנות למנהל הקהילתי בשכונה בה הוא מתגורר ולקבל מענה. רק יחד, נעבור את זה בשלום".

קורונה משה ליאון עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד