ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מדינה בסגר

התחבורה הציבורית תצומצם: מאמצים לאישור 'מתווה הטיסות'

הרכבת הקלה בירושלים ורכבת ישראל ימשיכו לפעול במטרה לאפשר הגעה למקומות חיוניים. כמו כן מתקיימים דיונים אינטנסיביים לאישור מתווה מיוחד להפעלת טיסות • שרת התחבורה: הקפידו על הנחיות עטית מסיכה וריחוק חברתי למען בריאותכם

התחבורה הציבורית תצומצם: מאמצים לאישור 'מתווה הטיסות'
שוטר באכיפת ההנחיות באוטובוס צילום: דוברות המשטרה

בעקבות החלטת ממשלת ישראל על סגר כללי. החל מיום שלישי בבוקר (29 בספטמבר) התחבורה הציבורית בכל הארץ תפעל במתכונת מצומצמת מנפח הפעילות הרגיל שלה, ותספק שירות הכרחי לעובדים חיוניים, צרכי הצטיידות והגעה למרכזים רפואיים.

במסגרת דיונים שנערכו במשרד התחבורה, בעקבות החלטת הממשלה על סגר מלא, הוחלט לצמצם את פעילות התחבורה הציבורית למינימום הנדרש, ובדומה למתכונת שפעלה בתחילת הסגר הראשון, בסוף חודש מרץ השנה.   
 
עם צמצום נפח הפעילות של התחבורה הציבורית, השירות העירוני ימשיך לפעול בתדירות נמוכה וברשת קווים בסיסית בלבד. במהלך ימות השבוע יופעל השירות עד לשעה 20:00 בערב ויתחדש בכל בוקר עם תחילת השירות.

פעילות השירות הבינעירוני תופסק בסופי השבוע ושירות הקווים העירוניים תופעל בימי שישי ובמוצאי השבת באופן מצומצם. במוצאי השבת יפעל השירות העירוני עד לשעה 22:00.   
 
שירותי 'באבל' בגוש דן ו'תיק-תק' בחיפה וירושלים, המאפשרים נסיעה בהזמנה מראש, באפליקציה, ימשיכו לפעול לטובת עובדי המפעלים החיוניים בימים א-ה. ומספר הנוסעים בהם יוגבל בהתאם להנחיות.

מוניות השירות ומוניות מיוחדות (ספיישל) ימשיכו אף הן לפעול, בהתאם להנחיות התו הסגול.

פעילות הרכבת הקלה בירושלים ורכבת ישראל תימשך, אך הפעילות בהן תצומצם במהלך השבוע. פעילות רכבת ישראל תיפסק בסופי השבוע.    
 
פעילות הרכבת תצומצם בקווים הפרבריים שלהם יש חלופות. והנסיעה ברכבת תתאפשר רק בהזמנת מקום, ומספר הנוסעים יוגבל ל-50%.

עוד מציינים במשרד התחבורה, רכבת ישראל פיתחה מערכת לוויסות והגבלת מספר הנוסעים ברכבות. המערכת עובדת מזה שלושה חודשים ומוכיחה את עצמה. כתוצאה מכך, הרכבת פועלת בצורה מיטבית, נקיה ונתפסת בידי הציבור כאמצעי תחבורה בטוח.
 
ביום שישי ובערב יום הכיפורים תפעל התחבורה הציבורית העירונית בלבד, ללא תחבורה ציבורית בינעירונית. בצאת החג ומוצאי השבת הקרובה, (26/9) התחבורה הציבורית העירונית בלבד תשוב לפעול עד לשעה 22:00 בלילה.

מידע מפורט אודות פעילות קווי התחבורה הציבורית הזמינים, ניתן לקבל במוקד הטלפוני של משרד התחבורה בטלפון 8787* ובאתר משרד התחבורה.

עם פרסום המתווה לתחבורה הציבורית מבקשת שרת התחבורה מירי רגב מציבור הנוסעים  בתחבורה הציבורית "להקפיד לשמור על ההנחיות הכוללות בין השאר עטיית מסיכה וריחוק חברתי, למען בריאות הנוסעים בתחבורה הציבורית".

עוד פועלים במשרד התחבורה להביא לאישור סופי של המתווה המיוחד להפעלת ענף התעופה בסגר. לפי המתווה, מי שרכש כרטיס טיסה לפני כניסת הסגר המלא לתוקף יוכל לטוס.

שרת התחבורה רגב אמרה "הצגתי מתווה המאזן ושומר על רציפות תיפקודית של ענף התעופה והעובדים וכזה שלא פוגע ברוכשי הכרטיסים באופן לא מידתי".

עוד הוסיפה רגב "מצד שני עיקרון הסולידריות החברתית הוא לא פחות חשוב. זו החלטה מאוזנת שעמדה בלחץ גדול של חברות התעופה וגורמים נוספים אבל מעבירה מסר של אחריות לאומית בשעה כו מורכבת זו".

עם זאת יש לציין שהמתווה עדיין לא אושר. ומתקיימים דיונים אינטנסיביים בנושא. כאשר היועץ המשפטי לממשלה לא מאשר עדיין את המתווה, ההערכות הן שבסופו של דבר יוכנסו בו שינויים קלים, והוא יאושר.

תחבורה ציבורית מירי רגב סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד