י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התוצאות יגיעו בעוד שבוע

בכירים במערכת הבריאות: "מספר הנדבקים החרדים - עצום"

ימי ראש השנה היוו נקודת מפנה בקרב הציבור החרדי בכל הקשור לתחלואת הקורונה. "קצה ההדבקה בציבור החרדי עומד על כ-30%" אומרים בכירים במערכת הבריאות. הם מזהירים כי "מבוגרים רבים נדבקו"

בכירים במערכת הבריאות: "מספר הנדבקים החרדים - עצום"
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

הקורונה משתוללת במגזר החרדי: בכירים במערכת הבריאות אמרו בסוף השבוע ל"בחדרי חרדים" כי מספר הנדבקים בציבור החרדי - עצום. "מהבדיקות שנעשות ביומיים האחרונים (חמישי ושישי) נראה שקצב ההדבקה בציבור החרדי עומד על כ30%, זאת לעומת כ12% בכלל האוכלוסייה".

לדבריו, "בניגוד למה שהיה עד עכשיו, כרגע חלק גדול מהנדבקים הם מבוגרים, חלקם עם מחלות רקע". הוא מציין כי "ככל הנראה, מקור ההדבקה הם ימי ראש השנה, אז התקיימו תפילות המוניות ככל הנראה בניגוד לכללים, וכך גם סעודות בבתים בהן השתתפו משפחות נרחבות".

את ההשפעה, הוא אומר, "נראה רק בעוד שבוע, ובשבועות הבאים לאחר שנראה מה מצב החולים. אלו מהם יעברו את המחלה ללא תופעות קשות, ואלו הם, חלילה וחס, יגיעו למצבים מורכבים יותר וידרשו לקבל טיפול בבית החולים".

גורם אחר אומר לנו כי "נכון לעכשיו בערים החרדיות נראה שאין משפחה שאין בה נדבק, כך שהתחלואה עוד אמורה להתפשט הרבה יותר. ישיבות שלימות נדבקו". עוד הוא אומר כי "רבים לא מתפנים למלוניות משום שהמלוניות לא עומדות בעומס. התוצאה היא שהחולים נשארים בקהילה וממשיכים להדביק מעגלים נוספים".

קודם לכן צוטט בכיר במשרד הבריאות כי  "בציבור החרדי לא מפנימים את עוצמת הבעיה והתחלואה במגזר. התוצאה של תפילות ראש השנה בבתי הכנסת יצרה קטסטרופה. באחד מסניפי קופות החולים בבני ברק, ניתנו ביום רביעי השבוע 600 הפניות לבדיקות קורונה, מתוכם 490 יצאו חיוביות!"

נזכיר כי היום, ו', יצאה גם עיריית בני ברק בקריאת חירום לתושבים, לאחר שהתברר כי אחד מכל עשרה נדבקים הוא אדם מעל גיל 70, מה שאומר שחלק גדול מהנדבקים הם בסיכון לחלות בצורה קשה. 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד