י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שעה לפני שבת

השרים אישרו: החמרה נוספת במגבלות הסגר

קרוב לכניסת השבת אישרו שרי הממשלה בשיחה טלפונית את הרחבתן של ההגבלות שהחלו עם כניסת הסגר ביום שישי. בין היתר תיאסר יציאה מעיר לעיר לצורך רפואה משלימה

השרים אישרו: החמרה נוספת במגבלות הסגר
מחסום בתל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

שעה קלה קודם כניסת השבת, אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את הרחבתן של ההגבלות שהחלו בסגר שהחל הלכה למעשה ביום שישי, ובו הנחיות לצמצום פעילות המשק ואיסור יציאה מהעיר למטרות שאינן חיוניות.

על פי ההגבלות שאושרו, היציאה המותרת ממקום המגורים לפעולה או למטרה שהותרה, תהיה רק בתחום היישוב בו מצוי מקום המגורים של האדם. למעט, לגבי פעולות או מטרות שלא ניתן לבצע ללא יציאה מיישוב מגוריו של אדם.

כמו כן אושר מתווה הטיסות, לפיו לא תותר יציאה ממקום המגורים לטיסה, למעט אחת מהסיבות הבאות בלבד: לפעולה או למטרה המותרת לפי התקנות (כגון לצורך רפואי).

עוד נקבע מנגנון של אישורים חריגים על-ידי מנכ"ל משרד התחבורה, לגבי טיסה של אדם שאינה לאחד הצרכים המותרים, ולמי שרכש כרטיס אחרי התאריך שנקבע (25.9), כשעד לתאריך זה הותר לטוס למי שרכש כרטיס מוקדם.

תבוטל אפשרות היציאה לצורך טיפול "רפואה משלימה", ותיאסר האפשרות לפתוח מקום ציבורי ועסקי למתן טיפולי רפואה משלימה לציבור.

תותר יציאה לברית או הלוויה - רק של בן משפחה קרוב (סבא, סבתא, הורה, בן זוג או הורה של בן זוג, אח או אחות וילדיהם, דוד ודודה).

תותר יציאה של אדם עם מוגבלות, שמחמת מוגבלותו נדרשת יציאתו למרחב הציבורי גם למרחק העולה על 1,000 מטרים ממקום מגוריו, יחד עם מלווה אחד.

עוד הוחלט על הקצאת חיילים לסיוע למשטרת ישראל במשימת אכיפת הוראות חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

הממשלה אישרה הקצאת 500 חיילים נוספים לתגבור משטרת ישראל לצורך משימה זו כך שמספר החיילים הכולל יעמוד על 1,500 חיילים. על פי המנגנון שנקבע בהחלטת הממשלה, ניתן יהיה להגדיל את מספר החיילים ב-500 נוספים בהסכמת שר הביטחון והשר לביטחון הפנים.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד