ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המגפה משתוללת

עליה חדה במספר החולים המבוגרים ובסיכון בכל רחבי הארץ

במהלך השבת אותרו על ידי אנשי זק"א ישראל וזק"א ת"א מאות חולים שאובחנו כמאומתים במהלך השבת. עליה חדה בנדבקים בקרב מבוגרים וחולים הנמצאים בקבוצות סיכון

עליה חדה במספר החולים המבוגרים ובסיכון בכל רחבי הארץ
מבוגר בתקופת הקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עליה של מאות מאומתים בקרב חולים מבוגרים וחולים הנמצאים בקבוצות סיכון - כך מדווחים זק"א ישראל וזק"א תל אביב. באחת מהערים החרדיות העביר משרד הבריאות למתנדבי זק"א למעלה מ-350 חולים לאיתור המוגדרים בסיכון גבוה.

במהלך השבת אותרו על ידי אנשי זק"א ישראל וזק"א ת"א מאות חולים שאובחנו כמאומתים במהלך השבת, איתור זה הביא להכנסת אלפי אנשים שהיו במגע עם חולים אלה לבידוד ועל ידי כך לקטיעת שרשרת ההדבקה בחולים אלה.

עו"ד מועאוויה כבהה, מרכז הנושא במשרד הבריאות, אמר כי "במהלך השבת חלה עליה רצינית בכמות החולים החיוביים, בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי זק"א ת"א וזק"א ישראל אותרו מאות חולים, נעשה התמקדות בחולים מבוגרים עם גורמי סיכון. אין ספק שזו חלק מתוצאה של התכנסויות בראש השנה. מקווים שכמות החולים המאומתים תרד, אנו נערכים לאיתורים לקראת יום כיפור". הוא קרא לכל האזרחים לשמור על בידוד ולהישמע להנחיות משרד הבריאות.

בתוך כך, בכירים במערכת הבריאות אמרו בסוף השבוע ל"בחדרי חרדים" כי מספר הנדבקים בציבור החרדי - עצום. "מהבדיקות שנעשות ביומיים האחרונים (חמישי ושישי) נראה שקצב ההדבקה בציבור החרדי עומד על כ30%, זאת לעומת כ12% בכלל האוכלוסייה".

לדבריו, "בניגוד למה שהיה עד עכשיו, כרגע חלק גדול מהנדבקים הם מבוגרים, חלקם עם מחלות רקע". הוא מציין כי "ככל הנראה, מקור ההדבקה הם ימי ראש השנה, אז התקיימו תפילות המוניות ככל הנראה בניגוד לכללים, וכך גם סעודות בבתים בהן השתתפו משפחות נרחבות".

את ההשפעה, הוא אומר, "נראה רק בעוד שבוע, ובשבועות הבאים לאחר שנראה מה מצב החולים. אלו מהם יעברו את המחלה ללא תופעות קשות, ואלו הם, חלילה וחס, יגיעו למצבים מורכבים יותר וידרשו לקבל טיפול בבית החולים".

קורונה מבוגרים זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד