י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא פספס תפילה בכותל

האדמו"ר מקאמרנא גבעת שאול הלך לעולמו

הרבי מקאמרנא גבעת שאול זצ"ל, בנו של האדמו"ר מקאמאנא בני ברק זצ"ל וחתנו של בעל ה'יקרא דמלכא' הרבי מזוועהיל זצ"ל הסתלק לבית עולמו בשבת קודש והוא בן 76

האדמו"ר מקאמרנא גבעת שאול הלך לעולמו
הרבי מקאמרנא גבעת שאול זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת הסתלק לבית עולמו האדמו"ר הגאון הצדיק רבי יצחק שלמה סאפרין מקאמרנא גבעת שאול זצ"ל והוא בן 76. 

הרבי זצ"ל היה מאושפז בבית החולים בחדשים האחרונים ובימים האחרונים שהה בביתו. רבים התפללו לרפואת האדמו"ר רבי יצחק שלמה בן חיה פרידא לרפואה שלמה, אך בשבת בצהריים נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

האדמו"ר זצ"ל, נולד בב' סיון תש"ד לאביו האדמו"ר רבי מנחם מאניש מקאמרנא בני ברק זצ"ל. אביו דאג רבות להנציח את זכר בית קאמרנא והדפיס את הסידור של זקנו בעל 'היכל הברכה' מקאמרנא זצ"ל והקים את בית המדרש קאמרנא ברחוב דבורה הנביאה בבני ברק. 

בבחרותו עוד זכה להסתופף בצלו של סבו האדמו"ר רבי חיים יעקב מקאמרנא זצ"ל, שהתבטא שאת עיקר תורתו קנה מסבו. בבחרותו הסתופף גם אצל האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל שהאיר לו פנים שלא כדרך והשתעשע עמו רבות. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית שתחי' בתו של האדמו"ר רבי מרדכי בעל ה'יקרא דמלכא' מזוועהיל זצ"ל. היה חתנו חביבו וחמיו העריכו וכיבדו בצורה מיוחדת. חמיו האדמו"ר רבי מרדכי זצ"ל ציין כי הוא "בעל תורה גדול".

עם הסתלקותו של אביו בשנת תש"ן הוכתר לאדמו"ר מקאמרנא גבעת שאול והיה ידוע כמש שמגיע מידי ביומו לתפילת שחרית בכותל המערבי. בכיסו היה תדיר קוויטלא'ך שהיה קורא ומזכיר בכותל המערבי והיה מזכיר כל אחד לישועה.

כל הליכותיו היו בפשטות ובהארת פנים, כל יהודי שהיה מגיע לבקש את ברכתו היה מסביר פנים ומברך בכל כוחו עד שהיה רואה שליבו של הזקוק לישועה היה שלם. 

במשך שנים היה עורך את הספרים של 'תורה תמימה' ונודע כתלמיד חכם גדול, כל ספרי החסידות היו שגורים בפיו ותמיד יכלו למצוא אצלו ידע ובקיאות בכל מקום. 

בכל יום היה לו סדר לימוד שהיה חייב להספיק בגמרא ועוד שהיה מספיק גם עם היו באותו יום שמחה במשפחה, כל מי שהגיע אליו תמיד יצא עם וורט מיוחד. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו: בנו בכורו הרה"צ רבי גדליה משה סאפרין חתנו של הגר"מ גרינפלד מארה"ב, הרה"צ רבי חיים יעקב חתנו של הרב גרינוולד המוהל מבעלזא, וחתנו יחידו האדמו"ר מראפשיץ בנו של הגה"צ רבי פסח שטרן מדינוב זצ"ל בעל ה'בני אהרן'. 

היה מחותנו של האדמו"ר מבעלזא בהיותו נכדו הרב אברהם סאפרין חתנו של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח. 

מסע ההלוויה הערב (מוצאי שבת פרשת האזינו, שבת שובה) בשעה 23:00 מבית הלוויות סנהדריה בירושלים ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא לחלקת קהל מחזיקי הדת בהר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קאמרנא גבעת שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד