י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המשחק הסתיים בפציעה

בן 8 חודשים שנפגע מכלב, עבר בהצלחה ניתוח לשחזור צינורית הדמעות

הפעוט בן ה-8 חודשים שיחק עם הכלב שלפתע שרט אותו וגרם לפגיעה בעינו. במבצע מוצלח שנערך במח' העיניים ב'קפלן' שוחזרה צינורית הדמעות • "תינוקות וילדים קטנים עלולים להיות חשופים יותר לפגיעות באזור העיניים"

בן 8 חודשים שנפגע מכלב, עבר בהצלחה ניתוח לשחזור צינורית הדמעות
כלב. אילוסטרציה צילום: unsplash

הכלב לא בדיוק חבר: תינוק בן 8 חודשים שנפגע מכלב המשפחה שתקף אותו בעינו, הגיע למחלקת העיניים של בית החולים 'קפלן' שם שוחזרה צינורית הדמעות שנפגעה, בהצלחה. "לפגיעה היו עלולות להיות השלכות על הראיה", אומרים הרופאים בסיפוק.

התינוק, בן 8 חודשים בלבד, שמתגורר אצל סבתו, הגיע למרכז הרפואי קפלן ביום רביעי כשהוא סובל מחבלה באזור עין ימין. סבתו של הילד סיפרה לרופאים כי בעת שהילד שיחק עם כלב המשפחה, הוא נשרט בעינו. התינוק הופנה לבדיקה במיון עיניים בבית החולים, שם הועלה חשד לפגיעה בצינורית הדמעות.

לנוכח גילו הצעיר של התינוק, הבדיקה נערכה תחת הרדמה מלאה, ובמהלכה התגלה קרע בצינורית הדמעות ועל כן הוחלט לערוך ניתוח בתינוק בעודו תחת הרדמה. במסגרת הניתוח נעשה שימוש בצינורית סיליקון תחת מיקרוסקופ על מנת לחבר את הצינורית באמצעות תפרים זעירים, ובסיומו שוחזר העפעף של התינוק.

ד"ר יוחאי שושני, מומחה לניתוחים פלסטיים של העיניים במרכז הרפואי קפלן, שניתח את התינוק, מסביר: "תינוקות וילדים קטנים עלולים להיות חשופים יותר לפגיעות באזור העיניים. אולם פעמים רבות ההורים לא מייחסים לכך משמעות רבה משום שלעיתים הפגיעה עלולה על פניו להיראות כשריטה, ואפילו כשריטה קלה. בפועל, מבלי לבצע בדיקה מעמיקה יותר, ולעתים תחת הרדמה (בשל גילם הצעיר של המטופלים), לא ניתן לדעת מה חומרת המצב, כמו במקרה המדובר בו נפגעה צינורית הדמעות של התינוק".

הוא הסביר כי "לפגיעה בצינורית הדמעות עלולה להיות השלכות על איכות הראייה והחיים של התינוק, ולכן טוב עשתה המשפחה שהבהילה את התינוק למיון. בניתוח הצלחנו לשחזר את הקרע שנוצר ולהשיב את הצינורית לתקינותה".

קפלן עיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד