י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בוידאו

נתניהו מודה: "נעשו טעויות" ומבקש: "אל תתפללו בבתי הכנסת"

ראש הממשלה נתניהו פונה בוידאו מיוחד לאזרחי ישראל ומבקש לא להתפלל בבתי הכנסת ביום כיפור. בהמשך הוא אף מודה על שגיאות שנעשו: "ההחלטה שלנו לפתוח את אולמי החתונות הייתה מהירה מידי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים"

נתניהו מודה: "נעשו טעויות" ומבקש: "אל תתפללו בבתי הכנסת"
נתניהו בהצהרה צילום: לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו משגר הערב (מוצאי שבת), מסר לציבור לקראת יום כיפור החל מחר והוא מבקש לא להתפלל בבתי הכנסת, לצד הודאה כי נעשו טעויות בדרך ובהן פתיחת אולמות והלימודים.

"אנחנו בעיצומה של מלחמה עולמית במגפה עולמית", פתח ראש הממשלה במסר לאזרחי המדינה. "בגל הראשון אנחנו היינו בין המדינות הראשונות לסגור את השמיים ולהטיל סגר כללי על המדינה . בגל השני מדינות כבר עשו סגרים גדולים במחוזות נרחבים בתוכם".

לדברי נתניהו, "אנחנו המדינה הראשונה שעשינו סגר כללי על כלל המדינה - אני צופה שעוד מדינות יבואו בעקבותינו". הוא מציין כי "אנחנו פועלים בשלושה שלבים: שלב ראשון - סגר; שלב שני - שיגרת קורונה עם בדיקות מהירות; שלב שלישי - חיסון . השלב של הסגר הוא קשה אני יודע את זה, אבל אין ברירה יש לנו כאלף ארבע מאות מתים, חולים קשים, בלי החולים שנאנקים, צעירים שנדבקים והיו אחר כך עם סמני לוואי לכל החיים ולכן צריך לפעול".

"אנחנו שמענו את המומחים כאלה שאמרו שאפשר לפתוח להשאיר כלכלה פתוחה . לדעתי וברוב קולות השרים הסכימו איתי זה לא נכון צריך סגר מלא", הוסיף נתניהו תוך שהוא כי נעשו טעויות. "האם נעשו בדרך? - בוודאי!", אמר נתניהו והחל למנותן: "ההחלטה שלנו לפתוח את אולמי החתונות היית מהירה מידי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים".

עוד האשים נתניהו את יו"ר ועדת הקורונה חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון: "ההחלטות הפופוליסטיות בכנסת לבטל את ההגבלות שהטלנו הממשלה לאחר שראינו את התחלואה עולה שגויה לחלוטין . הייתה גם חבורה שכול ערב באולפנים שאמרה שזה בסך הכול שפעת עם יחסי ציבור ולא צריך לציית וזה סתם הגזמות, זה תרם לפרימת המשמעת הציבורית והציות להנחיות משרד הבריאות".

את דבריו סיים במסר למתפללים לקראת יום הכיפורים: "וגם אם יש אלה שמפירים את ההנחיות אל תלכו שבי אחריהם אני מבקש מכם מה שביקשו הרבנים מה שביקש חברי אריה דרעי - אני מבקש ממכם כראש ממשלת ישראל שמתפלל כל יום כיפור בבית הכנסת - אל תלכו השנה לבתי הכנסת תתפללו בחוץ, ונשמרתם על נפשותיכם".

בנימין נתניהו קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד