י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התפרצות שניה באיראן

שיא נדבקים בטהרן: 800 אושפזו ביממה אחת

ראש מטה קורונה במחוז טהרן התייחס להתפרצות הגל השני במדינה: "בשל המגמה הגוברת של המחלה, אנו עומדים בפני ימים קשים יותר בטהרן, אנו בהחלט בדרך להטיל מגבלות"

שיא נדבקים בטהרן: 800 אושפזו ביממה אחת
אזרחים באיראן צילום: unsplash

לאחר שבגל הראשון נפגעה איראן קשות, החלה התחלואה להתפשט שוב במדינה ואתמול (שישי) דיווחו בה על יותר מ-800 חולים קשים שאושפזו בבתי החולים. 

אלירזה זאלי, ראש מטה קורונה בטהרן הודיע, כי "ב-24 השעות האחרונות מספר החולים החדשים שאושפזו בבתי חולים בטהרן עלה ל 800. מתוך מספר זה כ-125 נכנסו ליחידה לטיפול נמרץ".

למעשה, מצב הקורונה החדש בטהרן הביא את המצב בבירה לקריטי ומסוכן מאוד, כך על פי כלי תקשורת באיראן המזוהים עם המשטר.

זאלי אמר כי: "מבחינת המוות חלה עלייה בסטטיסטיקה בשבוע שעבר בהשוואה לשבועות הקודמים, מספר המתים גבוה יותר מאשר בשבועות הקודמים".

בהתייחסו לתפקיד התקשורת במגפת הקורונה אמר זאלי: "הנושא החשוב ביותר במגיפה הוא המשך הטיפול הרפואי והיעדר כינוסים מיותרים ושימוש במסכות, לדוגמא, ארצנו מתמודדת עם עליות ומורדות בדרך התנהגות של אנשים, לכן יש צורך בתקשורת שתדגיש ללא הרף את חומרת המחלה ובמיוחד השימוש בשיטות בריאות כאסטרטגיה מוצלחת, ובהעלאת מודעות וידע לאנשים כאסטרטגיה חיונית להפחתת ההדבקות בנגיף הקורונה".

על פי נתונים שהתפרסמו בתקשורת האיראנית, כ-450 אלף איש נדבקו בנגיף, ומעל 25 אלף מהם מתו יש לציין כי התקשורת האיראנית לא הכי מדייקת, לשון המעטה, וכלי תקשורת במערב טוענים כי מספר המתים גבוה בהרבה. נזכיר, שבתחילת הגל הראשון האשימו גורמים במשמרות המהפכה את ארה"ב כמי שגרמה לתחלואה הגבוהה במדינה. 

איראן טהרן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד