י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפגיעה במשק

משבר הקורונה: עלות הסגר נאמדת בכ-12 מיליארד ש"ח

המאבק בנגיף פוגע לא רק באיכות החיים אלא לא פחות מכך גם בכלכלה • על פי ההערכות שפרסמה הכלכלנית הראשית במשרד האוצר עלות הסגר האחרון למשק נאמדת בכ-11-12 מיליוני שקלים • התקנות וההחרגות שאושרו ריככו משמעותית את הנזק

משבר הקורונה: עלות הסגר נאמדת בכ-12 מיליארד ש"ח
אנשי משרד הבריאות מחטאים חנות צילום: פלאש 90

הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג מעריכה כי עלות הסגר נאמדת בכ-11-12 מיליארד שקל. התקנות שאושרו ביום שישי, ריככו משמעותית את ההגבלות שהוצגו בקבינט הקורונה ביום רביעי האחרון, ובכך הפחיתו את עלות הפגיעה בתוצר, כך שהעלות העדכנית של הסגר עומדת על כ-11-12 מיליארד שקל.

עלות זו משקפת את עלות הסגר, מיום החלתו לפני ראש השנה, כשהוגבלו עסקים מקבלי קהל ונסגרה מערכת החינוך, וכוללת את התקנות במתכונתן הנוכחית כפי שאושרו הבוקר עד תום סוכות. כל הארכה של משך זמן הסגר לאחר תום סוכות, תחייב עדכון של עלות הפגיעה בתוצר.

כזכור, שעה קלה קודם כניסת השבת, אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את הרחבתן של ההגבלות שהחלו בסגר שהחל הלכה למעשה ביום שישי, ובו הנחיות לצמצום פעילות המשק ואיסור יציאה מהעיר למטרות שאינן חיוניות.

על פי ההגבלות שאושרו, היציאה המותרת ממקום המגורים לפעולה או למטרה שהותרה, תהיה רק בתחום היישוב בו מצוי מקום המגורים של האדם. למעט, לגבי פעולות או מטרות שלא ניתן לבצע ללא יציאה מיישוב מגוריו של אדם.

קורונה סגר משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד