ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התמלילים נחשפים

נתניהו לחוקרים: אני ורעייתי שני אנשים נפרדים

את רה"מ נתניהו כבר ראו כולם במעמד המביך על כס הנאשמים בבית המשפט, אך כעת גם חומרי החקירה נחשפים • מתמלילי החקירה עולה כי כל הנחקרים שווים, וכי היחס לו זוכה נתניהו הוא לא מתחשב וקשוח • בתמלילים מתייחס רה"מ למתנות ממילצ'ן ולתפקידו של מוזס בקבלת ההחלטות

נתניהו לחוקרים: אני ורעייתי שני אנשים נפרדים
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר התחיל, התמונות של ראש ממשלה על ספסל הנאשמים פורסמו גם הן. כעת מתפרסמים התמלילים. בסוף השבוע האחרון פרסם העיתונאי גידי וייץ ב'הארץ' ביריעה נרחבת את תמלילי החקירה.

מהתמלילים עולה תמונה של חקירה קשוחה, ולא מתחשבת במעמדו של הנחקר. כאשר החוקרים הטיחו בו שהוא לא דובר אמת, ונתניהו דרש שידברו אליו בצורה מכובדת.

החוקרים הגיעו לחקור את ראש הממשלה בינואר 2017. אל ראש הממשלה הם הגיעו לאחר שכבר חקרו בחשאי את ארנון מילצ'ן ידידו של נתניהו וכן חקרו את העוזרת של מילצ'ן הדס קליין. אלו כבר סיפקו לחוקרים את העדויות על דרישת מתנות ותשורות שהגיעו אליהם מצד משפחת נתניהו, בנוסף סיפקו את העדויות על אופי ותדירות אספקתם.

במענה לשאלה עד כמה טיב הקשר ביניכם, ענה בחקירה החשאית ארנון מילצ'ן, שהקשר בינו לבן ראש הממשלה הוא 'בין מכר לידיד'. נתניהו מצדו הגדיר בחקירה את הקשר כקשר של 'חבר מאד קרוב'. עוד הוסיף נתניהו וטען שהקשר התהדק בזמן שהיה בפסק זמן מהפוליטיקה לאחר הקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, ומאז הקשר אינטנסיבי. ונתניהו הגדיר את עוצמת הקשר. "כמו אחים".

החוקרים ניסו לערער את נתניהו וסיפרו לו איך מילצ'ן מגדיר את החברות ביניהם "בא נגיד ככה, בחמש שש שנים האחרונות אני מביא לבני הזוג נתניהו סיגריות ושמפניה ורודה, אם לדייק אלה לא מתנות שאני מביא מרצוני, אלא מתבקש על ידי בני הזוג נתניהו להביא להם. זה מגיע ממקום של נהנתנות" טען מילצ'ן. נתניהו שהתאכזב לשמוע את החבר מפנה עורף. הבטיח לחוקרים שיהרהר ויביא תשובה האם זה ראוי לקבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים. ואכן לאחר כמה ימים כשנערכה החקירה הנוספת פתח נתניהו והתעקש על כך "אני לא חוצה את הרף הנורמטיבי".

עוד הוסיפו החוקרים והקשו לנתניהו על טענתו שקיבל אישור לקבל מתנות. "זה היה וינרוט ושמרון, או וינשטיין, זה יכול להיות אפילו אביחי (מנדלבליט) אני לא זוכר... נאמר לי תמיד שאין בעיה" טען נתניהו. החוקרים הגיבו בפליאה באם היועצים המשפטיים לא הציבו לו גבול כמה מתנות מותר לקבל מחברים והאם בכלל מותר לקבל. "לא הגדירו שום גבול. אם קונים לי מטוס אני יכול להבין שלא, אבל סיגרים ובגדים? התשובה כן" דברי נתניהו.

נתניהו גם התרעם על כך שהחוקרים התמקדו בנושא השמפניות שקיבל. "אני לא מאמין שאתם שואלים אותי על זה, אבל בסדר. זה אבסורד אבל זכותכם". החוקר מציין זו חובתנו. נתניהו המשיך והתפתל "ראיתי מעת לעת בקבוק כאן בקבוק שם...  מה אתם חושבים אני סופר בקבוקים". לשאלת החוקרים כמה בקבוקים הוא קיבל לא ידע נתניהו להשיב. רק ידע שמדובר בשמפניה בצבע ורוד.

"אני יודע אולי שזה נשמע לכם מוזר. מה אתה חושב קורה שאנחנו נפגשים, יש למילצ'ן קשר לא נורמלי עם ג'ון קרי... על זה אני יושב ומדבר איתו, כן? ושולפים איזה סיגר ומעשנים... אתה חושב שאני יודע מה אשתי קבלה. ארנון בא אלי ואומר לי קיבלתי עכשיו טלפון מג'ון קרי או מטוני בלייר... הוא היה אצל מדינה ערבית ויש לו מה לדווח, והוא נהיה דרך אגב לא רק חבר אישי של קרי אלא מאוד מאוד מעורב במהלכים מדיניים, וזה מה שמעסיק אותי בפגישות האלו לא כמה בקבוקים שרה קיבלה או האם יאיר או אבנר קיבלו משהו. למי יש זמן להתעסק בזה". תקף נתניהו.

עוד ניסה נתניהו להעמיד את החוקרים על העובדה שהוא ורעייתו מתנהלים כשני ישויות נפרדות "רעייתי ואני זה שני אנשים נפרדים, יש דברים שאני לא יודע עליה ויש דברים שהיא לא יודעת עלי". מנסה נתניהו  למצב את עצו כלא קשור למתנות שהתקבלו.

בחקירת התיק שבו מעורב גם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס אמר נתניהו "בואו אני אסביר משהו. מוזס הקים פה ממשלות, שלט בממשלות, כל עוד אני לא הייתי ראש ממשלה, ותמיד היו לו אנשים גם בחדר הזה לא פעם ולא פעמיים. הוא שלט בראשי ממשלה כבובות על החוט" טוען נתניהו.

שרה נתניהו ארנון מילצ'ן נוני מוזס משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד