י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיבת המוות לא ברורה

נדיר: הרודן מצפון קוריאה התנצל על הרג בטעות

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און התנצל לאחר שפקיד דרום קוריאני נורה למוות במים וגופתו נשרפה על ידי כוחות הצפון כשניסה לערוק למדינה הקומוניסטית

נדיר: הרודן מצפון קוריאה התנצל על הרג בטעות
בצפון קוריאה. אילוסטרציה צילום: pixabay

התנצלות נדירה: מנהיג צפון קוריאה הרודן האימתני קים ג'ונג-און מסר התנצלות נדירה לאחר שפקיד דרום קוריאני נהרג בים כשניסה לכאורה לערוק לצפון, הפקיד היה אחראי על חוקי הדיג באזור, ונכנס לתוך החלק הצפוני, שם נורה למוות.

הגבר בן ה-47 נורה למוות על ידי חיילי צפון קוריאה וגופתו הוצתה על פי החשד כאמצעי זהירות כנגד נגיף הקורונה, זה היה ההרג הרשמי הראשון של כוחות הצפון נגד הדרום מזה עשור, מה שגרם לזעם בדרום.

במכתב כתב קים כי הוא מצטער על 'אכזבת הנשיא מון והדרום קוריאנים' במקום לסייע להם לנוכח 'נגיף הקורונה הזדוני', והוסיף כי התקרית לא הייתה צריכה לקרות.

המכתב נשלח על ידי מפלגת השלטון בצפון, שם נכתב כי כעשר יריות נורו לעבר האיש ש"נכנס באופן בלתי חוקי למים שלנו" ולא הצלחנו לזהות אותו.

במכתב נכתב כי שומרי הגבול ירו עליו בהתאם להוראות, עם זאת, הצפון הכחיש שהצית את גופתו בטענה כי הוא כבר לא נראה לעין וכי השומרים שרפו את הסירה שלו כאמצעי זהירות כנגד הנגיף.

"הכוחות לא הצליחו לאתר את הגורם הבלתי מזוהה במהלך חיפוש לאחר היריות, ושרפו את הסירה תחת אמצעי מניעת מחלות חירום לאומיים", נאמר במכתב, כך לדברי יועץ הביטחון הדרומי, סו הון.

גורמים בסיאול טוענים כי האיש נחקר כשהוא במים במשך מספר שעות והביע רצון לערוק, אך נהרג לאחר "פקודה מרשות עליונה".

האיש שלבש חליפת הצלה נעלם ביום שני מכלי סיור סמוך לגבול.

על פי הדיווח ב'דיילי מייל', צפון קוריאה שלחה גורמים רשמיים לבושים במסכות גז אל סירה ליד האיש כדי לבדוק מדוע הוא היה שם ביום שלישי אחר הצהריים. בהמשך היום הגיעה סירת חיל הים של צפון קוריאה ופתחה לעברו באש, כך מסר משרד ההגנה של דרום קוריאה. אנשי הסירה עם מסכות גז וחליפות מגן, שפכו דלק על גופתו והציתו אותה, כך לפי משרד הביטחון של דרום קוריאה, במשרד נמסר כי לא ברור מה גרם למותו והאם מת לאחר שנורה.

הסיבה המדויקת לירי לעבר הפקיד בן ששמו לא פורסם, לא ברורה, אך ייתכן כי חיילי צפון קוריאה פעלו על פי פקודות שנתן המנהיג קים ג'ונג און לגבי נגיף הקורונה, כך אמר בכיר בצבא דרום קוריאה.

על פי דיווחים בדרום קוריאה, קים ג'ונג און הודיע לפני מספר שבועות, כי כל אדם שינסה להבריח את הגבול, יש לירות בו במיידי, החשש של קים מהידבקות המונית שלא תקבל מענה ראוי, מאחר ומערכת הרפואה של צפון קוריאה לא מסוגלת לעמוד בעומס חולים.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד