י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא יכול להישאר אדיש"

מנהל מוזיאון אושוויץ מבקש לרצות עונש מאסר במקום ילד

נער בן 13 אזרח ניגריה עתיד לרצות 120 חודשי מאסר בפועל בגין עבירה אותה מכנים השופטים 'חילול השם' • מנהל מוזיאון אושוויץ פנה לנשיא וביקש לרצות את העונש במקומו של הילד ולהבטיח את לממן חינוך ראוי לנער

מנהל מוזיאון אושוויץ מבקש לרצות עונש מאסר במקום ילד
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

פיוטר קיווינסקי, מנהל מוזיאון אושוויץ-בירקנאו, פנה במכתב לנשיא ניגריה, וביקש להיכלא בתמורה לשחרור נער שנכלא בגין 'חילול השם'.

פיוטר קיווינסקי פנה ביום שישי בהתערבות חריגה ביותר בנושאים שאינם קשורים באופן מיידי לשואה, למקרה של עומר פארוק, בן 13, שבית המשפט השרעי המוסלמי במדינת קאנו בניגריה גזר עליו 120 חודשי מאסר בפועל בגין 'חילול השם' אותו עשה בשיחה עם חברו.

"כמנהל מוזיאון ממלכתי פולני שנבנה על מחנה נאצי בו נכלאו ונרצחו ילדים, אני לא יכול להישאר אדיש למשפט המחפיר הזה לאנושות", כתב קיווינסקי, שאינו יהודי. קיווינסקי ביקש לחון את הילד.

"עם זאת, אם יתברר כי דבריו של הילד הזה מחייבות 120 חודשי מאסר לחלוטין, וגם אם אינך מסוגל לשנות זאת, אני מציע שבמקום הילד, 120 מתנדבים מבוגרים מכל רחבי העולם, יתקבצו על ידינו, אני אישית ביניהם, כל אחד מהם אמור לרצות חודש בכלא ניגרי", כתב סיווינסקי. "בסך הכל, ריצוי עונשו של הילד יהיה זהה, וכך נמנע מהגרוע ביותר".

אם הבקשה תתקבל, התחייב קיווינסקי לממן את "החינוך הראוי" של הילד, כך הוא כתב לנשיא מוחמד בוהארי.

גם ארגון זכויות הילד UNICEF של האו"ם גינתה את גזר דינו של הילד בן ה-13 שקיבל עשר שנות מאסר בגין 'חילול השם' בצפון ניגריה.

עומר פארוק הורשע בבית משפט במדינת קאנו בניגריה לאחר שהואשם בשימוש בלשון גסה כלפי אלוקים בוויכוח עם חבר.

הוא נידון ב-10 באוגוסט על ידי אותו בית משפט שגזר לאחרונה עונש מוות על אישה בגין חילול שמו של מוחמד.

פיטר הוקינס, נציג יוניצ"ף בניגריה אמר. "זה גם שולל את כל העקרונות הבסיסיים של זכויות ילדים וצדק ילדים שעליהם חתמה ניגריה". מדינת קאנו, כמו רוב המדינות המוסלמיות בעיקר בניגריה, נוהגת לפי חוקי השריעה לצד החוק החילוני.

אושוויץ חילול השם ניגריה ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד